دیدگاه وزیر دفاع انتخابی ترامپ درخصوص کاهش ذخایر موشکی آمریکا

جیمز متیس سال گذشته خواستار کاهش ذخایر موشکی آمریکا شده بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «جیمز متیس»، ژنرال بازنشسته آمریکایی که از سوی دونالد ترامپ برای تصدی وزارت دفاع انتخاب شده است، فردی است که لزوم وجود پایگاه های موشکی آمریکا را زیر سوال برده است؛ زیرا معتقد است خطر چنین موشک هایی بیش از سود آنهاست و ممکن است با یک هشدار اشتباه، فاجعه به بار آید.

متیس سال گذشته در سخنانش در مجلس سنا درخصوص اولویت های امنیت ملی آمریکا با نگاهی تردیدآمیز اظهار کرد آیا تنها هدف زرادخانه هسته ای آمریکا جلوگیری از هرگونه حمله هسته ای است؟ اگر چنین است باید این هدف به وضوح اعلام شود و براساس آن تعداد کلاهک های موردنیاز فراهم شود.

همچنین وی در این سخنرانی اظهار کرد: «زمان آن فرا رسیده است که پایگاه های موشک های زمینی را برچینیم. باید ذخایر موشکی آمریکا کاهش یابد. این امر، خطر هشدار اشتباه را نیز کمتر خواهد کرد.»

آمریکا حدود 1000 موشک بالستیک قاره پیما آماده شلیک دارد. در صورتی که سامانه های هشدار یک حمله قریب الوقوع را نشان دهند، این موشک ها ظرف چند دقیقه آماده شلیک خواهند شد. وزرای دفاع پیشین نیز خواستار لغو حالت آماده باش این موشک ها شده بودند؛ زیرا خطر اعلام هشدار اشتباه وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار