سفارت جعلی آمریکا در پایتخت کشور غنا پس از 10 سال فعالیت غیرقانونی تعطیل شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت راشاتودی، سفارت جعلی آمریکا در آکرا، پایتخت غنا، پس از یک دهه فعالیت غیرقانونی تعطیل شد. این سفارت جعلی از سوی یک گروه تبهکاری هدایت می شد که سال ها به صدور غیرقانونی روادید آمریکا اقدام می کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این سفارت تقلبی از سوی گروهی از مجرمان اهل غنا و ترکیه هدایت می شد. این سفارت جعلی 10 سال در شهر آکرا فعالیت داشته است. این در حالی است که سفارت اصلی آمریکا نیز در همین شهر واقع است.

در ساختمان این سفارت جعلی پرچم آمریکا افراشته شده بود و تصویر بزرگی از باراک اوباما در داخل ساختمان به چشم می خورد. این سفارت جعلی به وسیله بیلبوردهایی در کشورهای غنا، توگو و ساحل عاج خدمات خود را تبلیغ می کرد. مردم از دوردست ترین نقاط غرب آفریقا برای دریافت روادید به آکرا می آمدند و به این سفارتخانه جعلی مراجعه می کردند.

این سفارتخانه جعلی علاوه بر صدور روادید، سوابق آموزشی، گواهی تولد و سوابق بانکی جعلی نیز صادر می کرد. کارکنان این سفارتخانه جعلی عمدتا شهروندان ترک بودند که به زبان انگلیسی یا هلندی صحبت می کردند.

فعالیت این سفارتخانه به دلیل فساد مقامات دولتی غنا تاکنون ادامه داشت. هشدارهایی مبنی بر وجود سفارت جعلی هلند در آکرا نیز وجود دارد.

سفارت جعلی آمریکا در غنا

تعطیلی سفارت جعلی آمریکا در غنا پس از یک دهه فعالیت غیرقانونی


سفارت اصلی آمریکا در غنا

تعطیلی سفارت جعلی آمریکا در غنا پس از یک دهه فعالیت غیرقانونی




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار