مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که پیشگیری و فرهنگ سازی از مسائل بسیار مهم امروز جامعه است که حوزه های علمیه خود را در این موضوع دخیل می داند از تشکیل کارگروهی مشترک با نیروی انتظامی در زمینه فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی،در دیدار معاون اجتماعی و رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان با توجه به این که  پیشگیری و فرهنگ سازی از مسائل بسیار مهم امروز جامعه است که حوزه های علمیه خود را در این موضوع دخیل دانسته گفت:امروز این فضا، شرایط را تغییر داده و در آینده نیز بیش از این تغییر خواهد داد و متاسفانه شاهد اثرات بالای آن حتی در انتخابات ها نیز می باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تخریب زیرساخت های اعتقادی در این فضا آسان و راحت و شناخت این فضا، تهدیدها و فرصت های آن از مسائل بسیار مهمی است که دستگاه های مسئول باید به آن بپردازند.

امام جمعه موقت قم با اشاره به نداشتن آگاهی خانواده ها گفت: گاهی خانواده و جامعه از فضای مجازی درک درستی ندارند، این فضا سیلی است که به آنان هجوم می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین اظهار داشت: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و آشناسازی دانش آموزان با فضای مجازی بسیار مهم و ضروری است.

وی ابراز داشت: قالب آسیب های فضای مجازی برای خانواده است و مباحث خانواده از مخاطبان مناسبی برخوردار است و گاهی در شهرهای گوناگون به ما می گویند که به خطبه های شما درباره خانواده گوش می دهیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه گفت: تمام شهرهای کشور مهم و محترم هستند؛ اما باید قم متفاوت دیده شود چراکه در این شهر از 130 کشور شهروند وجود دارد که نشان دهنده تفاوت قم نسبت به شهرهای دیگر است.

مدیرحوزه های علمیه کشور افزود: نیروی انتظامی قم نیز باید متفاوت با دیگر نیروها باشد و از جمله تفاوت ها آن است که در معرض تهاجم بیشتری نسبت به جاهای دیگر قرار دارد.

وی تصریح کرد: امروز سرویس های امنیتی خارجی بسیاری بر روی قم کار کرده و به دنبال هنجارشکنی و سرمایه گذاری بر روی این موضوع ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به وظیفه های نیروی انتظامی قم، بیان داشت: البته مباحث برخوردی نیز باید در قم وجود داشته باشد؛ چراکه در اسلام نیز برخورد هست؛ اما در عین حال، پیگیری و فرهنگ سازی نیز باید از شهرهای دیگر بیشتر بوده و رسالت حوزه های علمیه نیز در این موضوع سنگین است.
کارگروه مشترک با نیروی انتظامی در زمینه فضای مجازی راه اندازی می شود

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار