انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی شهرستان سردشت، نمایشگاه طبیعت و زیبایی های این شهرستان را در سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی (OPCW) که ، برپا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت گفت : نمایشگاه طبیعت و زیبایی های سردشت در حاشیه کنفرانس سالانه سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی(OPCW) برگزار شد تا در کنار یادآوری حقوق مصدومان شیمیایی شهرستان سردشت چهره ای از زیبایی های این شهرستان نیز به نمایش گذاشته شود.

رحیم واحدی افزود : هدف از برگزاری این نمایشگاه ، حمایت از محیط زیست و اهمیت آن و اعلام انزجار از استفاده از هر نوع سلاح شیمیایی است.

وی اضافه کرد : با توجه به انتخاب مناسب موضوع نمایشگاه ، استقبال خوبی از آن در هلند شده است.
واحدی در خصوص میزان تاثیرگذاری نمایشگاه بر اعضای سازمان ، افزود : مباحث مورد نظر انجمن از قبیل مطالبات قربانیان سلاح های کشتار جمعی و نامتعارف از جامعه جهانی ، همچنین دل نگرانی آنان در خصوص صلح و آشتی در دنیا در قالب این نمایشگاه به اعضای سازمان منتقل شد.

وی بیان کرد : نمایشگاه یاد شده به صورت بنر و بروشورهایی از تاریخچه و طبیعت شهرستان سردشت است و تا سیزدهم آذر ، در مقر اصلی سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی برپا خواهد بود.

واحدی اظهار کرد : انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت پیشنهاد ' نظارت مجدد بر استفاده نکردن از سلاح های کشتار جمعی و شیمیایی' را به سازمان داد تا در کشورهایی مثل سوریه که احتمال تکرار استفاده از سلاح های نامتعارف جنگی در گروه های درگیر جنگ داخلی این کشور وجود دارد، درست نظارت شود.

انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی شهرستان سردشت از سال 1381 شمسی عضو سازمان(OPCW )سازمان منع سلاح های شیمیایی شده است.

مقر این سازمان در شهر لاهه هلند است و تشکیلات آن زیر نظر دولت‌های امضا کننده کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی اداره می‌شود.

شهر سردشت در هفتم تیر سال 1366 توسط رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شد و هزاران نفر در اثر این حمله شیمیایی کشته و مجروح شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.