آخرین خبرها از یمن؛

ادامه حملات جنگنده‌های متجاوزان به صنعا/ درگیری نیروهای یمنی با مزدوران/ تظاهرات معلولان در پایتخت

جنگنده‌های عربستان سعودی مناطق جنوب صنعا را هدف حملات خود قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، جنگنده‌های عربستان سعودی در ادامۀ حملات هوایی خود به یمن، مناطق جنوب صنعا، پایتخت این کشور را بمباران کردند.

بنا بر گزارش شبکۀ تلویزیونی المسیره، جت‌های سعودی روز یکشنبه حدود 13 بار منازل مسکونی در بخش سنحان از توابع استان صنعا را هدف حملات هوایی قرار دادند و خسارتهای سنگین به اموال شهروندان وارد کردند.

 یگان موشکی ارتش یمن نیز قایق‌های جنگی مزدوران را در سواحل بخش ذباب در استان تعز در جنوب یمن هدف حمله قرار داده است.

 بر اساس این گزارش، نیروهای طرفدار عبدر به منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و نیروهای ارتش روز شنبه در منطقه عصیفره در استان تعز در جنوب غرب درگیر شدند و درگیری‌های مشابهی نیز در صحرای میدی در استان حجه در شمال یمن روی داد.

تلویزیون المسیره در گزارش خود افزود، ارتش یمن و نیروهای انصارالله تلاش مزدوران را برای پیشروی ناکام کرده و خسارت‌های سنگین به آنان وارد کردند.

پایگاه خبری اعلام حربی در یمن نیز نوشت ارتش یمن و نیروهای انصار الله دو پایگاه نظامی در صحرای میدی را تصرف کردند.

بر اساس این گزارش، یگان توپخانه‌ای ارتش یمن محل تجمع مزدوران سعودی در پایگاه نظامی صحن الجن در استان مارب در مرکز یمن را هدف حملات موشک‌های کاتیوشا قرار داد که در اثر آن شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

 این در حالی است که رسانه‌های وابسته به هادی ادعا می‌کنند پدافند هوایی عربستان جلوی موشک‌های انصار الله به استان مارب را گرفته است.

از سوی درگر شبکه العالم گزارش داد: هزاران نفر از مردم یمن، که در حملات عربستان سعودی دچار معلولیت جسمی شده اند، در صنعاء تظاهرات کردند.

معلولان یمنی با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل متحد خواستار پایان دادن به تجاوزات سعودی و محاصرۀ یمن شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار