340 بیمار مبتلا به ایدز در مازندران شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، دکتر قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه همایش روز جهانی ایدز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: 340 بیمار مبتلا به ایدز در مازندران شناسایی شد و از این تعداد 180 نفر زنده و تحت درمان هستند.

وی افزود: 3 برابر این جمعیت شناسایی شده در مازندران بیمار مبتلا به ایدز هستند که به دلیل مقاومت به مراجعه هنوز شناسایی نشدند.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه شرایط تشخیص این بیماری در استان فراهم است، گفت: در آزمایشگاهی برای تشخیص این بیماری از افراد پرخطر آزمایش رایگان گرفته می شود و بعد از تشخیص بیماری، مراحل درمان هم به صورت رایگان ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: با نظارت دولت انتقال بیماری ایدز از طریق خون و فرآورده های خونی به حدود صفر رسیده است.

محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در این همایش گفت: شعار روز جهانی مبارزه با ایدز، مهار همه گیری ایدز با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان است.

وی افزود: بیشترین ابتلا مربوط به روابط جنسی پر خطر و معتادان تزریقی است.

اعرابی با بیان اینکه اولین مورد مبتلا شده به این بیماری در ایران سال 66، یک کودک 6 ساله بود، گفت: 31 هزار و 722 نفر بیمار مبتلا به ایدز پارسال در ایران شناسایی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.