کارگاه آموزشی آمادگی و واکنش به بحران با تمرکز بر نجات کودکان در قالب چارچوب سند همکاری مشترک وزارت کشور و یونیسف ایران، از امروز به مدت 3 روز در شیراز برگزار می شود.

بهنام سعیدی سخنگو و معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: کارگاه آموزشی آمادگی و واکنش به بحران با تمرکز بر نجات کودکان در قالب چارچوب سند همکاری مشترک وزارت کشور و یونیسف ایران برگزار می شود.

وی افزود: این کارگاه با حضور استاندار فارس، معاونین و مدیران سازمان مدیریت بحران کشور و نمایندگان 9 استان صبح امروز آغاز بکار کرد.

سخنگو و معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان با اشاره به حوادث گذشته و آسیب های وارده به اقشار آسیب پذیر از جمله زنان، کودکان، معلولان و سالمندان بر ضرورت برنامه ریزی برای این افراد قبل از وقوع حوادث به خصوص آموزش این افراد تأکید کرد.

سعیدی افزود: بازسازی کامل و اصولی ساختمان ها پس از وقوع حوادث امری ممکن و دست یافتنی است، درحالی که آسیب های روحی و احساسی افراد به آسانی جبران نمی شوند، بازسازی و ترمیم روح و روان آسیب دیده یک کودک بسیار دشوار است و آغوش گرم والدین با هیچ امر دیگری قابل جایگزینی نیست، بنابراین آموزش علمی و صحیح افراد متولی امر بازتوانی از برنامه‌های ویژه سازمان مدیریت بحران کشور است.

همچنین افشانی استاندار فارس در افتتاحیه این کارگاه آموزش و استفاده از تجربیات گذشته و توجه به کودکان را به دلیل شرایط خاص در زمان حوادث حائز اهمیت دانست.

گفتنی است تسهیل گران این کارگاه دو آموزشگر متخصص در زمینه بحران از دفتر منطقه ایی یونیسف و یک آموزشگر بین المللی از دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل هستند که ضمن معرفی ساختار و اصول واکنش بشردوستانه در بحران، شرکت کنندگان را در بحث های تخصصی مرتبط در قالب کار گروهی هدایت می کنند، مهم ترین محور بحث در این کارگاه چگونگی آمادگی در مقابل بحران با هدف تقویت هماهنگی های بین بخشی و همکاری های موثر در زمان بحران با تمرکز ویژه بر آسیب پذیری کودکان است.

این کارگاه آموزشی دومین کارگاه موضوعی با محوریت پاسخ به بحران است که سازمان مدیریت بحران کشور به همراه یونیسف و دفاتر دیگر سازمان ملل، با تمرکز بر تبادل دانش تخصصی و تجربه‌های موفق در زمینه آمادگی و پاسخ به بحران بین بخش های سلامت و تغذیه، آموزش؛ آب و بهداشت وحمایت از کودک برگزار می کنند.

شایان ذکر است اولین دوره این کارگاه ها طی روزهای 19 و 20 اردیبهشت سال جاری در جزیره کیش برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار