استان فارس صاحب کرسی مستقل در کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی، میکروبی و هسته ای در شهر لاهه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مظفر مختاری عضو انجمن دفاع از قربانیان و جانبازان سلاح های شیمیایی فارس گفت: کنوانسیون استفاده نکردن از سلاح های شیمیایی مظهر یک تعهد بوده و برای تحقق آن باید اراده جهانی شکل گیرد.
وی با بیان اینکه رژیم بعث عراق با استفاده از سلاح های شیمیایی در طول جنگ تحمیلی جنایت هایی را مرتکب شده  و از نتایج آن مجروح و شهید شدن ده ها هزار نفر در بین نظامیان و مردم بی دفاع در کشورمان است، و هرگز فراموش نمی شود،افزود: با وجود گذشت 2 دهه از پایان جنگ ایران و رژیم  بعثی عراق آثار گازهای ارگانوفسفره و خردل که به طور مداوم علیه نظامیان و مردم بی دفاع مورد استفاده قرار گرفته قابل مشاهده است.
وی بیان کرد: پس از جنگ جهانی اول این برای نخستین بار بود که از سلاح های شیمیایی در حدبسیار وسیع در جنگ استفاده می شد که این موضوع مغایر با پروتکل 1925 ژنو بود.
گفتنی است، انجمن دفاع از قربانیان و جانبازان سلاح‌های شیمیایی در فارس به همراه گروهی از جانبازان شیمیایی در بیست و یکمین کنوانسیون منع گسترش سلاح های شیمیایی، میکروبی و هسته ای در شهر لاهه کشور هلند حضور یافتند.  
 انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار