مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی استان همدان گفت: وقف سنت بسیار حسنه ای که باید با فرهنگ سازی اجتماعی فراگیر شود.

وقف باید با فرهنگ سازی اجتماعی فراگیر شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی استان با بیان اینکه وقف سنت بسیار حسنه ای که باید با فرهنگ سازی اجتماعی فراگیر شود افزود: ابتدا باید وقف و واقف بودن را به مردم شناساند زیرا ممکن است هنوز جامعه به شناخت کافی از این مساله الهی نرسیده باشد.

احمد شانیان با اشاره سخن مقام معظم رهبری که فرمودند«فرهنگ وقف باید بیش از پیش ترویج شود و گسترش یابد» گفت: این سنت حسنه که از رسول مکرم اسلام (ص) برای مسلمین به یادگار مانده است سبب پیشرفت و رونق در حوزه های مختلف همچون علمی، فرهنگی، رفاهی و... می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه آحاد جامعه با آگاهی پیدا کردن از ثمرات وقف و براساس آموزه های دینی می توانند باعث خیرهای دنیوی و آخروی برای خود و دیگر افراد شوند گفت: هرکس با وقف کردن قسمتی از دارایی خود حتی بصورت جزئی می تواند قدمی الهی در پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی (ص) بردارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی استان همدان ادامه داد:اگر این فرهنگ در همه حوزه ها وارد شود چه حوزه های آموزشی و علمی نظیر وقف آزمایشگاه و کتابخانه چه حوزه های فرهنگی چه ورزشی چه درمانی و حتی در حوزه های صنعتی، می تواند یک انقلاب و یک جهش بزرگ در یک جامعه اسلامی برداشته شود.

وی با بیان اینکه ایجاد و گسترش این تفکر الهی کمک همه ی  اقشار آگاه نظیر رسانه ها، اساتید دانشگاه ها و روحانیون و مدیران دولتی و خصوصی را میطلبد گفت: تعداد افراد زیادی هستند که دارای استعداد فراوان می باشند اما به دلیل نبود امکانات و فقر نمی توانند این استعدادها را بروز و به ظهور برسانند و چه زیباست افرادی که تمکن مالی دارند قسمتی از مال خود را وقف کنند و در به ثمر رسیدن پتانسیل های افراد بی بضاعت قدمی موثر و خیر بردارند.

شانیان در پایان گفت: وقف علمی است که ثمره ی آن برای واقف باقیات صالحات ماندگار به جای میگذارد و انشالله همه ما بتوانیم جز واقفان مخلص خداوند قرار گیریم.

انتهای پیام/ غ


برچسب ها: همدان ، فرهنگ سازی ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.