زاهدان

پیشگیری از جرم با تعامل و همکاری همه نهادها امکانپذیر است

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات جامعه به کمک یک دستگاه و یا ارگان حل نخواهد شد و همه باید با همکاری هم برای پیشگیری از وقوع جرم بسیج شوند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان،رسول نامی صبح امروز در کارگاه ضمن خدمت فرهنگیان با رویکرد پیشگیری رشدمدار اظهار داشت: با شرایط حاکم در جامعه با گذشت زمان وضعیت جامعه دردناکتر می‌شود همچنین مشکلات آن افزایش پیدا می‌کند.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تنها راهکاری که برای جلوگیری از مشکلات جامعه وجود دارد پیشگیری از جرائم است.

وی با بیان اینکه عمده مشکل در سیستان وبلوچستان مواد مخدر است تصریح کرد: یکی از دلایلی که مردم به مصرف مواد مخدر در این استان روی می‌آورند فراوانی و آسانی تهیه مواد در این استان است.

نامی افزود: نرخ رشد جرم در دنیا پنج درصد است که متاسفانه در کشور ما به عنوان یک کشور اسلامی این نرخ 2 برابر است.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: 65 درصد معتادین در سن11 تا 12 سالگی به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند که از هر100 نفر آنها 13 نفر زن هستند.

وی از اقدامات پیشگیرانه در دستور کار معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها موظف هستند برای پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنند.

نامی ادامه داد: مشکلات جامعه به کمک یک دستگاه و یا ارگان حل نخواهد شد و همه باید با همکاری هم برای پیشگیری از وقوع جرم بسیج شوند.

وی با تاکید بر اینکه نقش علما، روحانیون و رسانه در پیشگیری از جرائم می‌تواند موثر باشد گفت: مسئولیت نخبگان برای هدایت مردم در این راستا بسیار بالا است چرا که آنها می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری روی جوانان و نوجوانان داشته باشند.

وی با اشاره براینکه بسیاری از جرائم به دلیل نا آگاهی افراد اتفاق می‌افتد عنوان کرد: به هر میزان که مردم از مسائل حقوقی جامعه خود اطلاع داشته باشند کمتر در جامعه شاهد وقوع جرم خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار