اصفهان؛

دومین همایش ملی بازی‌های رایانه‌ای در اصفهان برگزار می‌شود‌

رئیس مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌‌ای دانشگاه اصفهان از برگزاری دومین همایش ملی بازی‌های رایانه‌ای در اصفهان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد راستی با بیان اینکه مرکز بازی‌های رایانه‌ای در سال 92 در دانشگاه اصفهان به همراه کارگروهی متشکل از اعضای هیئت علمی رشته‌های مختلف روانشناسی، جامعه‌شناسی، اقتصادی و غیره علاقه‌مند به بازی‌ رایانه‌ای تشکیل شد، اظهار داشت: در بخش بازی‌های رایانه‌ای به این نتیجه رسیدیم که برای ساخت این بازی‌ها نیازمند تخصص‌های مختلف در قالب یک تیم هستیم، در حالی‌که چنین وحدتی در این حوزه در کشور مشاهده نمی‌شود.

وی درباره ضرورت برگزاری کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای به صورت ملی در کشور، گفت: در هنگام راه‌اندازی این برنامه متوجه شدیم که در حوزه بازی، پژوهش‌های سازمان یافته‌ای وجود ندارد بنابراین با این هدف برای نخستین بار در کشور و به صورت جدی وارد بحث پژوهش در حوزه بازی‌های رایانه‌ای شدیم.

رئیس مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌‌ای دانشگاه اصفهان با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای که سال گذشته 28 تا 30 بهمن در دانشگاه اصفهان برگزار شد، بیان کرد: در آن سال 140 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 90 مقاله پذیرش شد، این مقاله‌ها در بخش‌های مختلف آموزشی، توانبخشی و حتی در بخش تحلیل بازی‌های رایانه‌‌ای تدوین شده بودند.

وی به همکاری شهرداری اصفهان و همراه اول در برگزاری این رویداد اشاره کرد و ادامه داد: در کنار نخستین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای،  موفق به برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در محل ارگ جهان نما شده و در نهایت با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لیگ بازی‌های دانشجویی و ماراتن بازی‌سازی را در کنار این برنامه اجرا کردیم.

راستی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان اصفهان در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، گفت: قرارگیری استان اصفهان در منطقه مرکزی کشور و همجواری با 8 استان دیگر و همچنین برخورداری از دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، هنر و علوم پزشکی ظرفیت خوبی را از نظر تعداد دانشجویان و اساتید فراهم می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان، خاطرنشان کرد: با تاسیس این مرکز از تابستان سال جاری به صورت جدی وارد حوزه پژوهش بازی‌های رایانه‌ای شدیم.

رئیس مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌‌ای دانشگاه اصفهان افزود: با هماهنگی انجام گرفته با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات قرار شد این مرکز در اصفهان به عنوان یک بخش جامع عمل کرده تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود در منطقه مرکزی کشور را شناسایی و آنان را به این سمت جذب کنیم.

وی با اشاره به افزودن بخش "بازی‌های جدی" به دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای، تصریح کرد: بازی‌های جدی یا به عبارتی بازی‌های کاربردی، با هدف غیرسرگرمی طراحی می‌شوند که از جمله آنان می‌توان به بازی درمانی، بازی‌های آموزشی، بازی تبلیغاتی، بازی ورزشی و غیره اشاره کرد.

گفتنی است دومین همایش ملی "بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها" از 27 تا 29 بهمن در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.