جانشین ستاد هفته پژوهش استان قزوین گفت: مدرک گرایی مهمترین مانع رشد پژوهش در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ منوچهر حبیبی در جمع خبرنگاران افزود : برای جلوگیری از این امر باید دانشگاهها به سمت کاربردی شدن فعالیت های تحقیقی گام بردارند.

وی با اشاره به هفته پژوهش گفت : برنامه های پژوهشی نباید فقط به یک هفته محدود شود بلکه لازم است با فرهنگ سازی ، توجه به پژوهش را به دغدغه عمومی تبدیل کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت : برای تحقق رشد هشت درصدی در اقتصاد، مهار بیکاری به زیر هفت درصد، تخصیص اعتبار سه درصدی به پژوهش و اختصاص ۲۰ درصد فروش نفت به صندوق ذخیره ملی باید به پژوهش توجه شود.

وی اضافه کرد: مهمترین رسالت پژوهش تبدیل دانش به تکنولوژی و تولید ثروت است و هر طرحی که پشتوانه تحقیقی نداشته باشد محکوم به شکست است.

حبیبی با بیان اینکه  نیاز اساسی یک جامعه درحال پیشرفت توجه جدی و واقعی به بخش خصوصی است ، گفت :  بخش خصوصی بازوی دولت است نه رقیب آن و اگر آن را جدی بگیریم می تواند کمک دولت در بخش های مختلف باشد.

حبیبی گفت: کاربردی شدن پژوهش ها از دیگر مسائلی است که باید جدی گرفته شود و بدانیم تحقیق و پژوهش فقط اختراع و ابتکار نیست و می تواند گستره بیشتری داشته باشد.

در ابتدای این جلسه مسئولین کمیته های هفت گانه به تشریح برنامه ها و فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته به منظور بزرگداشت هفته پژوهش پرداختند .

14 لغایت 18 آذرماه جاری  امسال به نام هفته پژوهش و فناوری در استان ها نامگذاری شده است.
 در اولین روز از این هفته نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان افتتاح خواهد شد.

تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر ،برگزاری تورهای پژوهشی ،تکریم معلمان و دانش آموزان برتراز دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار