استاندار کرمان گفت :در شصت روستای شهرستان قلعه گنج صندوق های خرد توسعه روستایی از محل پرداخت یارانه ها ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،استاندار کرمان در آیین بهره برداری پروژه گاز رسانی به مجموعه بیست و چهار روستای شهرستان زرند گفت: قبل از انقلاب مردم از نعمت برق، گاز و آب بی بهره بودند و در کرمان تنها تا شهرستان جیرفت از نعمت برق برخوردار بودند، شبکه آبرسانی وجود نداشت و این امر با تانکر انجام می شد.

رزم حسینی افزود: در پیش از انقلاب 884 دانشجو در استان کرمان مشغول به تحصیل بودند اما امروز 174 هزار دانشجو در 110 دانشگاه و موسسه آموزش عالی مشغول به تحصیل می باشند.
وی گفت:اقتصاد مقاومتی عنوان شد تا از زیر ساخت هایی که دولت برای مردم فراهم کرده در راستای تقویت اقتصاد خانوار روستایی و شهرنهایت بهره برده شود.
استاندار کرمان با تاکید اینکه هر یک از مردم باید در رابطه با اقتصاد مقاومتی خود را مسئول بداند، بیان داشت: خدمات دولت ها از جمله فراهم نمودن زیر ساخت ها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها انجام شده است.
وی با اشاره به پایلوت شده استان در اقتصاد مقاومتی ، گفت: دولت از مهر ماه سال 93 طرح اقتصاد مقاومتی را از محروم ترین شهرستان استان آغاز کرده و مصمم است این طرح را در سراسر استان تکثیر نماید.
رزم حسینی افزود:موسسه میدکو که مدیر معین منطقه پنج شامل زرند و کوهبنان و راور است ، طرح اقتصاد مقاومتی را هم اکنون در چند روستا به صورت پایلوت آغاز کرده تا با همراهی مردم برای معاش و اقتصاد هر منطقه در مساجد به گفت و شنود بنشیند .
وی با اشاره به طرح شورا یاری های مساجد در روستا و شهر که به عنوان پایلوت در شهر کرمان آغاز شده ، گفت: کاربری مساجد هم برای تعالی معنوی و فرهنگی و هم توسعه اقتصادی است و در این راستا یک ساختار مشخص برای طرح شورا یاری ها تهیه شده که روستاییان باید در این طرح مسئولیت ایفا نمایند.
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی استان اقتصاد مقاومتی را امری متداوم وپویا که نیازمند کار و تلاش واقعی است،دانست و افزود:در شصت روستای شهرستان قلعه گنج صندوق های خرد توسعه روستایی از محل پرداخت یارانه ها ایجاد شده است.
وی بیان داشت: یارانه های نقدی می تواند با راه اندازی صندوق های خرد توسعه روستایی مورد بهره برداری قرار گیرد و دولت آمادگی دارد سهم خود را در این صندوق ها بگذارد.
رزم حسینی همچنین از راه اندازی تدریجی 600 صندوق توسعه روستایی در استان خبر داد و با اشاره به طرح موفق همیاران آب گفت: هر متر مکعب گاز12 سنت در منازل مصرف می شود و در صنعت 900 دلار ارزش افزوده دارد و باید از نعمت گاز به درستی و بهینه استفاده شود و نباید مثل نعمت آب بدون مدیریت استفاده شود و نسل آینده را به خطر بیاندازد و موجبات مهاجرت و پدیده نا زیبای حاشیه نشینی را بوجو آورد.
وی بیان داشت:اطلاعات اقتصادی خانوار ها باید توسط دهیاران و بخشداران تهیه و تنظیم شود تا بتوان در هر منطقه به فراخور بافت و بوم همان منطقه توسعه انجام پذیرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار