ترامپ برای ورود به کاخ سفید باید از بخش بزرگی از دارایی‌های خود صرفه نظر کند.

ترامپ برای ورود به کاخ سفید باید از کدامین دارایی‌های خود صرفه نظر کند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بی‌بی‌سی در مطلبی به بررسی فهرست موارد تعارض منافع اقتصادی دونالد ترامپ با ریاست جمهوری وی پرداخت و نوشت: ثروت کلان و دارایی‌های بی‌شمار دونالد ترامپ یکی از بزرگ‌ترین موانع وی پس از کسب عنوان ریاست جمهوری آمریکا است. تعارض منافع شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ترامپ در کشورهای مختلف جهان تا حد زیادی سیاست خارجی آمریکا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و رئیس‌جمهور منتخب این کشور تنها با واگذاری ثروت خود به فرزندانش قادر است به عهد خود وفا کند.

سازمان مرکزی ترامپ شرکتی چتروار است که از صدها مورد از سرمایه‌گذاری‌های وی در زمینهٔ املاک و مستغلات، مارک‌ها و دیگر کسب‌وکارهای تجاری او حفاظت می‌کند. با این حال، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به‌عنوان رئیس قوه مجریه باید با کنار گذاشتن فعالیت‌های اقتصادی خود، در امور داخلی و خارجی آمریکا متمرکز شود.

در حال حاضر، نمایندگان دموکرات به‌شدت نگران تعارض منافع ترامپ با سمَت ریاست جمهوری وی هستند. هرچند، دونالد ترامپ طی رقابت‌های انتخاباتی خود اعلام کرد در صورت ورود به کاخ سفید، اداره امور مربوط به شرکت‌هایش در آمریکا و خارج از این کشور را به سه فرزندش خواهد سپرد ولی فرزندان وی هم‌اکنون بخشی از تیم ریاست جمهوری ترامپ را تشکیل می‌دهند و همواره در جلسات با سران خارجی حضور دارند.

دونالد ترامپ با انتشار پیامی در حساب توییتری خود اعلام کرد "ریاست جمهوری مهم‌تر از کسب‌وکار اقتصادی من است و من قصد دارم آن را ترک کنم." او طی یک کنفرانس مطبوعاتی که روز 15 دسامبر برگزار می‌شود به جزئیات انتقال شرکت‌هایش اشاره خواهد کرد.

کارشناسان اصول اخلاقی نیز همواره از ترامپ می‌خواهند تا برای جلوگیری از انحلال سیاسی در حکومت وی هرچه سریع‌تر موارد تعارض منافع اقتصادی خود را مشخص و واگذار کند.

در ادامه به فهرست موارد تعارض منافع ترامپ با ریاست جمهوری آمریکا پرداخته شده است.

تعارض منافع ترامپ در آمریکا

برج ترامپ در منهتن

اجاره واحدهای تجاری این برج بخشی از درآمد ترامپ را تشکیل می‌دهد. به گزارش بلومبرگ، 5 پرونده فدرال درباره این برج مربوط به مستأجران آن است که از چهره‌های مطرح اقتصادی وال‌استریت بوده و گفته می‌شود اقامت آن‌ها جهت تضمین و فرار مالیاتی ترامپ بوده است.

خط لوله ایالت داکوتا

دونالد ترامپ با پرداخت 500 هزار تا یک‌میلیون دلار بخشی از سهام شرکت انرژی ایالت داکوتا را -- علی‌رغم اعتراضات گسترده برای لوله‌کشی نفت در نزدیکی منابع آب-- خریداری کرد. برخی منابع اعلام کرده‌اند ترامپ برای رقابت‌های انتخاباتی، سهم خود در این شرکت را فروخته است. با این حال، یکی از سهامداران این شرکت در ماه مه عکس این خبر را تأیید کرد.

دویچه بانک

دویچه بانک بزرگ‌ترین تأمین‌کننده وام برای پروژه‌های ساختمانی ترامپ است که به دلیل فروش بی‌اندازه اوراق قرضه به خریداران پروژه‌های ساختمانی ترامپ از سوی وزارت دادگستری آمریکا تحت پیگرد قانونی است. در صورتی که دویچه بانک موفق به حل‌وفصل این مورد نشود، مدیریت ترامپ نیز زیر سؤال خواهد رفت و او نیز ملزم به پاسخگویی است.

ساختمان خدمات عمومی دولت

ساختمان خدمات عمومی دولت آمریکا در اصل یکی از هتل‌های ترامپ است که طی قراردادی 60 ساله در اختیار این نهاد قرار دارد و رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در حال حاضر هم موجر و هم مستأجر این ساختمان است.

هواپیمایی خصوصی

"تگ ایر" یک شرکت حمل‌ونقل هوایی است که خدمات خصوصی هواپیمایی ارائه می‌دهد. این شرکت در اختیار ترامپ است و در طول رقابت‌های انتخاباتی وظیفه جابجایی ترامپ را بر عهده داشت.

تعارض منافع ترامپ در خارج از آمریکا

بر اساس گزارش سی‌ا‌ن‌ان، ترامپ بیش از 144 شرکت و پروژه در بیش از 20 کشور جهان دارد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است.

آرژانتین

ترامپ به منظور جلب حمایت مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهور آرژانتین دستور ساخت یکی از بزرگ‌ترین برج‌های دولتی را در بوینس آیرس پایتخت این کشور داد. مقامات دولتی آرژانتین این خبر را تکذیب کرده است.

برزیل

ترامپ در بخش پروژه‌های ناتمام شهر ریودوژانیرو سرمایه‌گذاری کرده است.

چین

بانک چین یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور است که با پرداخت وام 950 میلیون دلاری به ترامپ جهت ساخت‌وساز و کنترل ارزش ارز این کشور موافقت کرد.

هند

ترامپ با همکاری گروه ساختمانی "لودها" بزرگ‌ترین پروژه‌های ساخت‌وساز در بمبئی و پونا را از آن خود کرد.

فیلیپین

ترامپ یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساخت‌وساز را در مانیل دارد. تعداد زیادی از این ساختمان‌ها در اختیار ترامپ است و خریداران با پرداخت اجاره مالک آن می‌شوند.

عربستان

در طول رقابت‌های انتخاباتی، دونالد ترامپ 8 پروژه ساختمانی را در این کشور به اجرا گذاشت.

ترکیه

در سال 2008 ترامپ همکاری مشترکی را با شرکت ساختمانی "دوگان" ترکیه آغاز کرد. با تشدید اختلافات شرکت و دولت اردوغان، شرکت دوگان به بخشی از همکاری‌های خود با ترامپ پایان داد. شعارهای نژادپرستانه ترامپ علیه مسلمانان باعث شد اردوغان از فعالیت‌های اقتصادی ترامپ در این کشور بکاهد.

انگلیس

شرکت ترامپ در اسکاتلند بزرگ‌ترین طراح زمین گلف است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار