یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : ایران در دو حوزه تولیدات مواد اولیه و محصولات فرآوری شده صنعت آلومینیم می تواند صاحب برند های برتر در سطح بین الملل شود .

محمد حسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت تجارت کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، واردات آلومینیوم و فرآورده های آن را امری غیر اصولی و غیر منطقی دانست وافزود : کشور در دو محور مواد اولیه و فرآورده‌های صنعت آلومینیوم دارای ظرفیت های بسیار مناسبی نسبت به کشورهای دیگر در سطح بین الملل است.

وی در ادامه افزود:‌ذخیره آلومینیوم  در منطقه سراب استان آذربایجان شرقی یکی از بهترین ذخایر کشور بشمار می‌آید که به دلایل غیرقابل توجیهی در سال های متوالی عملیات استخراج معادن در این منطقه به تاخیر افتاده است کهد در صورت اجرایی شدن این طرح مقادیر قابل توجهی از مواد اولیه از این معادن به دست می آید .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : صنعت آلومینیوم در کشور دارای ویژگی های اقتصادی با قابلیت گسترده مصرفی و صادراتی است بنابراین جای تردیدی در ضرورت و اهمیت ارتقای این صنعت در کشور وجود ندارد و باید مسئولان و سیاستگذاران برای رونق آن برنامه ریزی های لازم را انجام دهند .

فرهنگی  تاکید کرد : ارزش افزوده این ذخایر به جای این که درتولیدات داخلی تزریق شود سهم کشورهای خارجی می شود و به طور طبیعی باید به سمت ارتقا تولیدات داخلی از بعد مواد اولیه و خام و محصولات فرآوری شده حرکت کنیم.

وی اظهار داشت : بخش عمده این صنعت برای دست یابی به اهداف و سیاست های کلان باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت نیز به عنوان یک نهاد حمایتی و نظارتی در این حوزه مشارکت داشته باشد . 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت : یکسان سازی و کاهش قیمت نهایی با بازار جهانی ، افزایش عرضه و توزیع محصولات با کاربرد مواد اولیه و فرآوری شده در بازار داخلی و خارجی ، مشارکت و همکاری دولت و بخش خصوصی برای دراختیار گرفتن بازار خارجی و برند سازی با ارتقای قوانین خاص بازار یابی و افزایش انعقاد قرار داد های خارجی برای ارتقای استخراج مواد اولیه از معادن از جمله راهکارهای مناسب برای ارتقای صنعت آلومینیوم در کشور بشمار می‌رود. 

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار