اصفهان؛

مناسب سازی معابر شهری برای توانجويان اولويت اصلي شهرداری اصفهان

معاون عمران شهري شهرداری اصفهان گفت: مناسب سازي معابر شهري براي توانجويان اولويت اصلي شهرداري اصفهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج مظفر با تاكيد بر لزوم توجه بيشتر به امر مناسب سازي گفت: سازگار ساختن محیط شهری با نیازهای معلولان جسمی –حرکتی در واقع بازگرداندن معلولان به اجتماع، زندگی و فعالیت است؛ رفع این موانع از پراهمیت‌ترین اقداماتی است که ضامن مشارکت هر چه بیشتر معلولان در امور مربوط به جامعه‌ی متعلق به خودشان است.
وی افزود: برای تحقق این مهم ابتدا باید نیازهای این گروه با توجه به نوع و میزان معلولیت جسمی و حرکتی تعیین شود به عنوان مثال شهروندان نابینا و کم‌ بینا برای حضور مستقل و ایمن در معابر و اماکن به علائم حسی در کف معابر نیازمند هستند، سالمندان، معلولان و جانبازانی که از ویلچر استفاده می‌کنند نیز به معابر بدون مانع، آسانسور و سرویس‌های بهداشتی مناسب احتیاج دارند.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: اصلاح معابر و  پياده رو ها و خیابانهای اصلی و فرعي در راستای مناسب سازی فضاهای عبور و مرور برای جانبازان و معلولان جسمي و حركتي در دستور كار حوزه معاونت عمران شهري شهرداري اصفهان قرار گرفته  و با كمترين هزينه مناسب سازي در حال انجام است و حتي در بعضي مناطق از اكيپ اماني منطقه در جهت كاهش هزينه ها استفاده مي شود.
مظفر با بيان اينكه احساس مسئولیت دستگاه های اجرائی در این خصوص مهم است گفت: این معاونت با توجه به قوانین و ضوابط موجود فعالیت های خود را در این زمینه گسترده تر کرده به طوری که در پروژه های عمرانی نیز مشاوری را از جامعه معلولان برای مناسب سازی انتخاب کرده و تعاملات خوبی هم باستاد مناسب سازی فضای شهری برای معلولان دارد.
معاون عمران شهري شهرداری اصفهان تاكيد كرد : مناسب سازی پروژه هاي عمراني برای استفاده جانبازان و معلولان جسمي و حركتي از شاخص های ارزیابی معاونان عمراني مناطق در سال جاری است. 
وی اضافه کرد: همچنين اجراي همزمان مناسب سازي در پروژه هاي خيابانسازي كه احداث پياده رو دارند لحاظ شده و همچنين اولويت پروژه هايي كه برای مناسب سازي در مناطق پانزده گانه انتخاب شده است معرفي و نمودار پيشرفت در هر منطقه بررسي مي شود.
وی گفت: امید است با همکاری و هماهنگی تمام دستگاههای اجرایی بتوان در راستای عدالت اجتماعی و استفاده همه اقشار از امکانات و خدمات گامهای مثبت برداشته و در راستای رسیدن به توسعه پایدار و احقاق حقوق شهروندان موثر باشیم.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.