۲۸ هزار نفر طی سال جاری با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون استان قم، خون خود را اهدا کردند.


 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۲ هزار نفر داوطلب جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۸ هزار نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.
 
در آبان‌ماه سال جاری بیش از ۳ هزار نفر از ۳۵۱۳ نفر داوطلب اهدا، موفق به اهدای خون شدندکه ۶ دصد از این اهدا کنندگان را بانوان تشکیل می‌دادند. در طول سال جاری ۱۴۷۱ نفر از اهدا کنندگان خون را بانوان تشکیل می‌دادند.
 
رشد ۶ درصدی اهدا کنندگان مستمر
 
تا آبان‌ماه سال جاری اهدا کنندگان مستمر استان از ۵۳ درصد سال قبل به ۵۹ در صد رسیده که این رشد بالاتر از میانگین کشوری است.
 
همچنین بیش ۴۴۹۸ واحد خون و فراورده‌های خونی به بیمارستان‌های استان ارسال گردید. در آبانماه بالاترین گروه خون اهدای o مثبت ۳۳% اهداکنندگان را تشکیل می‌دهد و بیشترین گروه خون مصرفی A مثبت با ۱۱۹۴ واحد بوده است.
 
کاهش اهدای خون در روزهای سرد
 
با شروع روزهای سرد میزان مراجعه به مراکز انتقال خون استان کاهش داشته است این در حالی است که نیاز بیماران به خون و فراورده‌های خونی همچنان ادامه دارد.
 
باید به این نکته توجه داشت که با توجه به نیاز همیشگی بیماران به خون و فراورده‌های خونی، انتقال خون استان با یک برنامه ریزی منظم و فراخوان‌های زمانبندی شده نیاز به خون را به اهداکنندگان اعلام و از آن‌ها در خواست اهدای خون دوباره می‌نماید.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، اهداخون ، افزایش ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار