رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت : اجازه نخواهیم داد افرادی با بهانه های واهی و یا اقدامات خلاف قانون و مصالح عمومی،خللی در حوزه عمران شهری ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد به همراه جمعی از مقامات قضائی استان ،شهردار ومعاونان شهرداری در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهر کرمان گفت :امروز شاهد آنیم که گرد وخاک ازچهره سرمایه های گرانسنگ ومواریث ارزشمند فرهنگی شهرکهن کرمان در حال زدودن است.

این مقام ارشد قضائی استان تصریح کرد:اهتمامی که مدیران شهری در عرصه احداث و توسعه معابر شهری و فضاهای تفریحی وگردشگری دارند قابل تقدیر و ستودنی است ومدیران خدوم علیرغم همه ی محدودیت های مالی و درآمدی که وجود دارد گام های بزرگی برداشته اند.

وی ادامه داد:امیدواریم روند عمرانی که شروع شده است بالندگی و شکوفایی بیشتری پیدا کند و شهروندان عزیز کرمانی بنحوی ملموس شاهد توسعه وعمران شهر خودشان باشد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان خاطرنشان کرد:بدون مسئولیت پذیری شهروندان و مشارکت فعال آنان در تامین منابع درآمدی شهرداری ها این هدف دست یافتنی نخواهد بود

وی ادامه داد: همان اندازه که همکاری وهمراهی مردم در عمران شهری تاثیرگذار است،عدم همکاری مردم وایجاد مانع در برنامه های توسعه ای شهرداری می تواند ویرانگر و مخرب باشد.

موحد هشدار داد:ساخت و سازهای غیرمجاز،عدم رعایت اصول شهرسازی،عدم پرداخت مطالبات شهرداری و نظایر اینها منتهی به ناکارآمدی مدیریت شهری و عقب افتادگی بیشتر از کاروان رشد و توسعه ومحرومیت شهروندان از خدمات شهری و سرخوردگی از زندگی و فضای شهری خواهد شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد:احیاء و بازسازی میادین ، بازارها ، حمام ها ،کاروانسراها وسایر اماکن تاریخی شهر کهن کرمان اقدامی فوق العاده ارزشمندی است که این نسل و نسل های آینده از برکات آنها بهره مند خواهند شد.

موحد افزود:به نظر می رسد که اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا به لحاظ تنوع این اماکن و آسیب هایی که در ادوار گذشته دیده اند و مغفول واقع شده،سرآغاز راهی طولانی و پر فراز ونشیب است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان ادامه داد:فقط همکاری مردم و مشارکت بخش خصوصی است که می تواند این مسیر را کوتاه وبر کیفیت و سرعت اجرای برنامه ها بیفزاید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد:حسب وظایفی که در ابعاد مختلف دستگاه قضائی دارد سعی می کنیم چتر حمایتی خود را بر اجرای برنامه های عمران شهری بگسترانیم.

وی تصریح کرد:اجازه نخواهیم داد افرادی با بهانه های واهی و یا اقدامات خلاف قانون و مصالح عمومی،خللی در حوزه عمران شهری ایجاد کنند و تاکنون نیز این گونه بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار