وزیر خارجه ژاپن در شهر سن پترزبورگ، با رئیس جمهور روسیه در آستانه سفر وی به توکیو دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن، روز جمعه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دیدار کرد.
 
در حالیکه قرار است پوتین دو هفته دیگر به ژاپن سفر کند، کاخ کرملین روز جمعه در بیانیه‌ای به نقل از پوتین درباره دیدارش با وزیر خارجه ژاپن در شهر سن پترزبورگ روسیه گفت: «من از اینکه تماس‌های ما ادامه دارد خشنود هستم، مسکو و توکیو درمورد عملی کردن پیشنهادهای نخست وزیر ژاپن درباره تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌های مورد علاقه دو طرف با یکدیگر تعامل و همکاری دارند.» 

وزیر خارجه ژاپن نیز در اظهاراتی گفت: «من در چارچوب مرحله پایانی اقدامات تدارکاتی برای سفر رئیس جمهور روسیه به ژاپن به روسیه آمده‌ام تا بتوانیم در آن سفر، به نتایج دلخواه در زمینه‌های بیشمار سیاسی و اقتصادی و بویژه امضای توافق آشتی میان مسکو و توکیو دست یابیم.» 

روابط روسیه و ژاپن بر سر درگیری‌ها درمورد چهار جزیره در مجمع الجزایر کوریل که در اواخر جنگ جهانی دوم به تصرف اتحاد جماهیر شوروی سابق درامد، تیره است. ژاپن ادعای مالکیت این جزایر را دارد و این اختلاف سبب شده است دو کشور تاکنون هیچ موافقت نامه صلحی امضا نکنند. 

از زمانی که روسیه در مارس ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه را ضمیمه خاک خود کرد، گفتگو‌ها برای حل و فصل تنش‌ها بر سر جزایر کوریل نیز به در بسته خورده است. ژاپن همانند غرب، ضمیمه شدن کریمه به خاک روسیه را محکوم کرد. 

قرار است پوتین پانزدهم و شانزدهم دسامبر به ژاپن سفر کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار