امام جمعه موقت سردشت گفت:معلولیت محدویت نیست؛ تنها در شعار مانده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ماموستا محمد واوی در خطبه های امروز جمعه شهر سردشت که در مسجد جامع این شهر برپا شد به 13 آذر سالروز گرامیداشت روز جهانی معلولین اشاره کرد و گفت: یکی از اعمال و کردار پسندیده پیامبر اسلام (ص) رفتار نیک با اقشار مختلف جامعه از جمله معلولان بوده است.

امام جمعه موقت سردشت با انتقاد از دستگاه های خدمات رسان اظهار کرد: اگرچه معتقد به شعار "معلولیت محدودیت نیست" هستیم اما برای آنها محدودیت ایجاد می شود. در خیابان ها، سیستم حمل و نقل، مناسب سازی شهری و بسیاری از امور دیگر که آنها محتاجشان هستند ولی ما در فکر آنها نیستیم.

وی با اشاره به اینکه معلولیت تاثیری بر خلاقیت و آگاهی آنها ندارد بر برخورداری معلولین از تمامی امکانات آموزشی و دانشگاهی، شغل و ازدواج و غیره تاکید کرد و مسئولین را بر خدمات دهی بیشتر نسبت به این قشر از جامعه تشویق کرد.

ماموستا واوی در بخش دیگری از خطبه های جمعه شهر سردشت ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول گفت: در این ماه ستاره ای از دنیای خاکی ظهور کرد و خاتم پیامبران و شفاعت کننده گناهکاران و امتش شد.

وی شناخت جوانب شخصیتی پیامبر اسلام (ص) در دنیای امروزی را همچون عطش برای رفع تشنگی دانست و گفت: انسان امروزی به دلیل غرق شدن در دنیای مادیات و پیروی از زندگی ماشینی از خود بیگانه شده است و به دنبال خلل عاطفی و معنویت در درونش به الگو و اسوه ای نیاز دارد تا تشنگی روح را بشکند و انسان را سیراب کند.

امام جمعه موقت سردشت بیان کرد: در زمانی که انسان می خواهد به پناهگاهی مراجعه کند و به دنبال شناخت ابعاد زندگی پیامبر بپردازد اما متاسفانه برخی عوامل همچون تحریف، تاویل، تغییر در بخش اعظمی از برنامه های دینی، استفاده ابزاری و سودجویانه از نام دین بر پیدا کردن صراط مستقیم تاثیر منفی گذاشته است.

وی همچنین در رابطه با وقف و اهمیت آن در جامعه اسلامی گفت: موقوفات یادگاری معنوی هستند و آثار ماتاخر و ماتقدم آنها بر مسلمانان آشکار است وظیفه ما هم صیانت از آنها است تا در این راستا نیت خیرین را برآورده سازیم.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.