سرپرست شهرداری خرمشهر از رفع مشکل آبگرفتگی معابر خرمشهر تا امشب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛عزیز ساعدی با اشاره آبگرفتگی معابر خرمشهر گفت: تمام خدمات شهری، عمرانی، آتش نشانی و فضای سبز در تلاش برای رفع آبگرفتگی هستند.

وی افزود: شهرداری خرمشهر از روز گذشته به حالت آماده باش بوده و اکنون هفت تا هشت اکیپ مختلف در حال کار هستند و امکانات مختلفی همچون پمپ های لجن کش و سپتیکی به کار گرفته شده اند .

سرپرست شهرداری خرمشهرگفت: با توجه به خرابی سه دستگاه پمپ قرار است سه دستگاه از اهواز به امکانات خرمشهر افزوده شود.ساعدی همچنین بر تحت کنترل بودن شرایط تاکید کرد و گفت: به جز در معین ۲۵، بلوار علی بن ابیطالب یا همان بلوار پاسداران و کوی حافظ در سایر نقاط شهر مشکل جدی وجود ندارد.

وی از ادامه دار بودن این وضعیت تا حدود ۱۰ ساعت دیگر در این سه نقطه بحرانی خبر داد و افزود: آب این مناطق از طریق نهر چاسبی به رودخانه منتقل می شود و فشار بر روی این نهر بسیار است و این مشکل تا ۱۰ ساعت دیگر ادامه خواهد داشت.

ساعدی از رفع ۶۰ تا ۷۰ درصد مشکل در شهر خبر داد و گفت: با تلاش نیروهای شهرداری و آب و برق ۶۰ تا ۷۰ درصد مشکل کاهش یافته و پیش بینی می شود این مشکل با توجه پایین آمدن سطح آب رودخانه تا امشب رفع شود.

سرپرست شهرداری خرمشهر از ناقص بودن پروژه آب های سطحی در خرمشهر به عنوان مهمترین عاملی در ایجاد مشکل آبگرفتگی در فصول بارندگی یاد کرد و افزود: پروژه آبهای سطحی نیازمند اعتباری ۳۰ میلیارد تومانی است و این مبلغ در توان شهرداری خرمشهر نیست، سیستم دفع فاضلاب و آب های سطحی هم جوابگو این میزان بارش نیست.

وی گفت: روز گذشته خرمشهر بارندگی بی نظیری را تجربه کرد و با وجود اینکه بارندگی در شهرستان آبادان در حدود ۱۰ میلی متر بود، این میزان در خرمشهر ۳۲ میلی متر بود، که ظرف سه تا چهار سال اخیر بی سابقه بوده است.

ساعدی در پایان، مد بودن رود کارون را عاملی دیگر برای دشوار شدن تخلیه آب های سطحی دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.