محرومیت دو و میدانی روسیه به سال 2017 کشیده شد

بنابر اعلام فدراسیون بین المللی دو ومیدانی (یاف) ورزشکاران دو و میدانی روسیه سال 2017 نیز همچنان از حضور در مسابقات بین المللی محروم هستند.

ورزشکاران دو و میدانی کار روسیه که  از نوامبر سال 2015 و به دنبال گزارش مک لارن مبنی بر دوپینگ گسترده و سیستماتیک در بین این ورزشکاران، تا اطلاعع ثانوی از حضور در مسابقات محروم شده اند، سال 2017 میلادی نیز اجازه حضور در میادین بین المللی را نخواهند داشت. 
رون اندرسن رئیس گروه ضربت (واحد بازرسان) اتحادیه بین المللی دو و میدانی که پرونده دوپینگ ورزشکاران روسیه را پیگیری می کنند به مقامات این فدراسیون گفته است روسیه هنوز شواهد قانع کننده  ای ارائه نداده است  که روش های ضد دوپینگ در داخل این کشور می تواند به طور موثر و بدون دخالت انجام شود.
بازرسان یاف قرار است ماه ژانویه برای بررسی اقدامات روسیه و تهیه آخرین گزارش خود عازم این کشور شوند.
در این سفر آنها با مقامات ضد دوپینگ روسیه ، نمایندگان نیروی پلیس تحقیقات و ویتالی موتکو، معاون نخست وزیر روسیه در امور ورزش، دیدار خواهد کرد.
سپس اندرسن گزارش خود را ماه  فوریه در جلسه شورای یاف ارائه خواهد داد. 
به این ترتیب عملا هرگونه تصمیم گیری در خصوص لغو یا تمدید محرومیت ورزشکاران روسی چند ماه پس از سال آغاز اتخاذ 2017خواهد شد و حتی ممکن است روس ها رقابت های جام جهانی ماه اوت را نیز از دست بدهند.
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار