پارلمان کره‌جنوبی درخصوص استیضاح رییس‌جمهور این کشور، رای‌گیری می‌کند

پارلمان کره‌جنوبی 19 آذرماه سال جاری، در خصوص استیضاح رییس‌جمهور این کشور رای‌گیری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، احزاب مخالف کره جنوبی قرار است پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص "پارک گون هایه،" رییس‌جمهور این کشور، را روز جمعه تسلیم کنند تا پس از یک هفته در تاریخ 19 آذر در این زمینه رای‌گیری کنند.

شماری از قانونگذاران حزب حاکم سائه نوری کره جنوبی تهدید کرده بودند در صورتی که پارک گون هایه تاریخی را برای استعفای داوطلبانه خود تا تاریخ 7 دسامبر (17 آذر) تعیین نکند، به نفع استیضاح وی رای خواهند داد.   

این در حالی است که اخیرا رسوایی‌هایی در خصوص فساد مالی رئیس‌جمهور در این کشور مطرح شده است.

روز پنج‌شنبه اعضای حزب مخالف خلق در این کشور تصمیم گرفتند رای گیری در خصوص استیضاح رییس‌جمهور را به هفته آینده موکول کنند.

این رای گیری قرار بود امروز (جمعه) انجام شود، اما به منظور برگزاری دور دیگری از مذاکرات با حزب سائه نوری و به منظور کسب اطمینان از نتایج مطلوب به تعویق افتاد. 

استیضاح رییس جمهور کره نیازمند  رای 200 نفر از کل 300 نماینده مجلس این کشور است.  شمار نمایندگان حزب مخالف 172 نفر است و به این ترتیب برای استیضاح به رای 28 نفر از اعضای حزب سائه نوری نیاز است. 

پارک مظنون به مشارکت در جمع آوری کمک‌های مالی برای دو بنیاد غیرانتفاعی است. این کمک مالی برای ارتقای فرهنگ و ورزش کره جنوبی اختصاص داده شده بود و پارک متهم به سواستفاده مالی از این سازمان‌ها است.



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار