جنتیلونی: 2017 می تواند سال شکست قطعی داعش باشد

وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: 2017 می تواند سال شکست قطعی داعش در سرت، موصل و رقه باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ 'پائولو جنتیلونی' وزیر امورخارجه ایتالیا روز پنجشنبه در نخستین روز از کنفرانس سه روزه 'گفت و گوی مدیترانه' که در وزارت امور خارجه در رم با حضور 40 تن از سران دولت ها، وزیران و سران سازمان های بین المللی آغاز شد، گفت: مبارزه علیه داعش در حال نتیجه دادن است و سال 2017 می تواند سال شکست قطعی داعش در سرت، موصل و رقه باشد.

وی افزود: اما باید از هم اکنون به چالش های آینده و پس از آزادی این مناطق، مانند بازسازی و امنیت برای آغاز نظمی جدید از طریق استراتژی نه تنها نظامی بلکه اقتصادی و فرهنگی، فکر کرد.

جنتیلونی در حاشیه کنفرانس مدیترانه در رم با ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق دیدار کرد و گفت: در حالیکه عملیات آزادسازی موصل در جریان است، ما در کنار شما هستیم و برای ایجاد ثبات در مرحله پسا داعش نیز با شما خواهیم بود. ایتالیا با حمایت از دولت بغداد و ائتلاف ضد داعش از طریق فعالیت های مهمی همچون بازسازی سد موصل، آموزش نیروهای پلیس محلی و ایجاد ثبات در مناطق آزاد شده، به تعهدات خود در منطقه ادامه خواهد داد.

جنتیلونی بر لزوم اتخاذ رویکردی جامع و فراگیر که تمامی بافت های قومی و مذهبی را در بر داشته باشد، تأکید و تلاش ایتالیا برای کمک به عراق در قالب 20 میلیون یورو مساعدت مالی از سال 2014 تاکنون و 30 میلیون یوروی دیگر در سه ساله 2018 – 2016، اختصاص خط اعتباری 360 میلیون یورویی به عنوان کمک تسهیلاتی و تعهد سنتی رم در حفاظت، مرمت و استفاده بهینه از میراث فرهنگی و باستانشناسی کشور را تأیید کرد.

ابراهیم الجعفری وزیر امورخارجه عراق نیز در این کنفرانس درباره استراتژی آینده عراق و منطقه سخنرانی و گفت: عراق به نام جهان علیه تروریسم مبارزه می کند چرا که برخی از جنگجویان داعش از اتباع 100 کشور جهان هستند و خطر بازگشت آنها به کشورهایشان وجود دارد. پیروزی در موصل، پیروزی برای همه و همچنین برای ایتالیا محسوب می شود.

جنتیلونی همچنین در حاشیه کنفرانس مدیترانه در رم، با 'بوریس جانسون' همتای انگلیسی دیدار و در خصوص دورنمای مربوط به مذاکرات برای برگزیت، بحران لیبی از نظر ابعاد سیاسی، اقتصادی ، امنیتی و انسانی و همچنین درباره سوریه گفت وگو کرد. دو وزیر در این دیدار همچنین درباره روابط با روسیه در ارتباط با نقش مسکو در بحران سوریه و روند بالکان غربی بحث و تبادل نظر کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار