خیابان‌های شارلوت آمریکا - به علت اعتراض مردم به تبرئه افسر پلیس قاتل مرد سیاهپوست- بار دیگر مملو از تظاهرکنندگان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، شهروندان آمریکایی بار دیگر در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی دست به تظاهرات زدند. آنان به حکم صادره توسط دادستانهای محلی اعتراض داشتند، زیرا افسر پلیسی که کیت لامونت اسکات، مرد سیاهپوست را در 20 سپتامبر کشته بود، توسط این دادستانان از ارتکاب هرگونه جرمی تبرئه شد. 

تظاهرکنندگان شب گذشته به خیابان های شارلوت ریختند و علیه نیروهای پلیس شعار دادند. آنان خطاب به افسران پلیس فریاد می زدند: «دستان ما بالاست، شلیک نکنید!» 

وقتی فعالان در برابر اداره پلیس شارلوت تجمع کردند، چند تن از تظاهرکنندگان بازداشت شدند. اعضای خانواده کیت اسکات نیز در این تظاهرات حضور داشتند. 

مجری افزود: دادستانان محلی به اتفاق آراء، به این نتیجه رسیدند که شلیک برنتلی وینسون، افسر پلیس شارلوت، به کیت اسکات که جان وی را گرفت، کاملاً موجه بوده است. دادستانان همچنین ادعاهای شاهدان عینی را که گفته بودند: «اسکات غیرمسلح بوده و صرفاً کتابی را در دست داشته است،» رد کردند و تصاویری را نشان دادند که وی به مچ پای خود، یک قبضه سلاح گرم بسته بوده است. 

روی یک پلاکارد نوشته شده بود: «درباره من فقط به خاطر رنگِ پوستم، قضاوت نکنید.» 

مجری در خاتمه افزود: احساسات ضد پلیسیِ مردم در سراسر آمریکا، به علت شلیک های نیروهای پلیس به سیاهپوستان و سایر رنگین پوستان، همچنان بالا است. بسیاری از شهروندان آمریکایی، این نوع تیراندازی های پلیس را نژادپرستانه و غیرموجه می دانند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار