تا کنون بیش از 187 هزار موقوفه در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ؛حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  کشور گفت: این موقوفات با بیش از 800 نیت وقفی وقف امور خیریه شده است.
 وی افزود: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تا سال 1389 به طور متوسط سالیانه 200 وقف جدید در کشور ثبت می شد که اکنون این تعداد به دو هزار و 500 مورد در سال رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی برگزاری مجالس مذهبی ، اطعام نیازمندان، عزاداری اهل بیت ، ازدواج، سلامت و ساخت  بیمارستان با اولویت ایتام و بی سرپرستان را  بیشترین حوزه های وقف واقفان کشور عنوان کرد.
وی با بیان اینکه 25 درصد از بیمارستان های دولتی کشور موقوفه است، گفت: به دنبال جهت دهی به نیت واقفان در راستای رفع نیازهای جدید به خصوص حوزه ی سلامت و علم و فناوری هستیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  کشور فعالیت های این سازمان در مقابله با جنگ نرم را جدی دانست و افزود: سالانه بیش از 12 هزار  مبلغ فرهنگی و تخصصی به سراسر کشور اعزام می شود.
وی گفت:  جوان ترین و مسن ترین واقف کشور به ترتیب 9 و 122 سال سن دارند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با اشاره به اینکه استان های خراسان رضوی و تهران بیشترین آمار موقوفات را دارند افزود: قدیمی ترین موقوفه در کشور مربوط به هزار و 200 سال پیش در شهرستان قزوین است.
انتهای پیام/ع
برچسب ها: موقوفه ، ثبت ، واقفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.