از آغاز امسال تاکنون 76 نفر در تصادفات جاده ای میاندوآب جان خود را از دست داده اند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ رییس پلیس راه شهرستان میاندوآب گفت : امسال تاکنون 571 مورد تصادف در این شهرستان اتفاق داده که بیشترین علت این سوانح ، توجه نکردن به جلو ، رعایت نکردن حق تقدم، انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز است.

سرگرد پرویز شکری افزود : با توجه به اینکه در فصل برداشت محصولات کشاورزی ، کشاورزان در موقع حمل محصولات خود به علائم و قوانین راهنمائی و رانندگی توجه کافی نمی کنند ، این موضوع سبب شده که آمار سوانح رانندگی در محورهای روستائی 46 در صد افزایش یابد.

فرمانده پلیس راه میاندوآب گفت : با توجه به اینکه محور میاندوآب - بوکان مسیر اصلی شمال به جنوب کشور است بیشترین تصادف ها در این محور اتفاق می افتد که علت 85 در صد آنها عوامل انسانی است.

سرگرد پرویز شکری اضافه کرد : هفت درصد علت تصادفات نقص فنی خودرو و هشت درصد به نواقص جاده ها ارتباط دارد که تلاش شده تا حد زیادی با نصب تابلو و علائم هشدار دهنده، جاده ها ایمن سازی شود.

وی اظهار داشت : 53 درصد حوادث رانندگی در محورهای این شهرستان به علت توجه نکردن به جلو است که استفاده از تلفن همراه ، خستگی و خواب آلودگی راننده از مهمترین عوامل توجه نکردن به جلو است.

بگفته فرمانده پلیس راه میاندوآب ، نقاط حادثه خیز در جاده های روستائی شهرستان احصا شده اند و تلاش بر این است که این اشکالات برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.