وزیر خارجه آمریکا درباره تمدید تحریم‌ها علیه ایران به اعضای دموکرات سنا هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "المانیتور"، روز سه‌شنبه، "جان کری" – وزیر خارجه آمریکا – به ساختمان کنگره آمریکا رفت تا به اعضای دموکرات مجلس سنای این کشور درباره تمدید تحریم‌های ایران هشدار دهد و از آن‌ها درخواست کند اقدامات دولت آینده آمریکا برای تضعیف توافق هسته‌ای ایران را رد کنند.

جلسه ملاقات وی با اعضای دموکرات سنا در حالی برگزار شد که این مجلس قرار است در چند روز آینده، درباره تمدید 10 ساله برنامه تجدید تحریم‌ها در بخش انرژی، تجاری، دفاعی و بانکی که در انتهای سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید، رای گیری کنند. با این‌حال، کاخ سفید درباره وتوی این قانون اظهار نظر نکرده است؛ اما به نظر می‌رسد دولت آمریکا قصد دارد تصویب این لایحه را به تعویق بیاندازد.

یکی از سازمان‌دهندگان این ملاقات گفت: "کری به توافق هسته‌ای ایران افتخار می‌کند و در سخنانش نیز به این مسئله اشاره کرد. ما به زودی باید برای تصویب این قانون رای گیری کنیم؛ سخنان کری موجب شد بیشتر درباره این مسئله تامل کنیم. ما نگران نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال آتی در ایران هستیم."

در این نشست، حدود 12 نفر از اعضای دموکرات مجلس سنا حضور یافتند که 2 نفر از آنان، اعضای جدید منتخب بوده اند. آن‌ها از ذکر جزئیات این ملاقات خودداری کردند.

نگارنده این مطلب نوشت: پیام جان کری ممکن است به صورت کامل به هم‌حزبی‌هایش در مجلس سنا رسیده باشد، اما به نظر نمی‌رسد وی با این سخنان بتواند از تصویب این قانون جلوگیری کنند. در ماه گذشته، هفت نفر از اعضای دموکرات سنا، به رهبر اکثریت این مجلس نامه‌ای نوشتند و از وی درخواست کردند این لایحه را به رای بگذارد. آن‌ها ادعا کردند تصویب این لایحه می‌تواند توافق هسته‌ای ایران را مستحکم‌تر کند.

در این میان، سناتورهای جمهوری‌خواه اعلام کرده اند به تصویب این لایحه رای خواهند داد. افرادی که از جلسه نشست با جان کری خارج شدند نیز اظهار کردند به هر ترتیب، احتمال تصویب این لایحه و تمدید قانون تحریم‌های ایران زیاد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۱۹:۱۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۵
اثن به آقای جان کری
آخرین اخبار