« لزوم توجه به نظام اخلاقی در جامعه»، موضوع گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما بود که با حضور یکی از کارشناسان مذهبی کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ « لزوم توجه به نظام اخلاقی در جامعه»، موضوع گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما بود که با حضور سید مرتضی خاتمی خوانساری یکی از کارشناسان مذهبی کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی در ابتدای این بحث اظهار داشت: شکل گیری اخلاق در اجتماع، نتیجه تعالیم در خانواده ،  مدارس و اطرافیان است و اگر بخواهیم اخلاق صحیحی در جامعه شکل بگیرد می بایست رهنمودهایی قرآن کریم ، فرمایشات معصومین و سیره آنها، رعایت محرمات و انجام واجبات را مدنظر قرار دهیم.

این کارشناس مذهبی همچنین درباره لزوم کسب روزی حلال و ربوی بودن کسب مال نیز بیان داشت: هم اکنون ربا به صورت بیین در جامعه جاری نیست اما عمل به آن حرام و شخصی که اقدام به دریافت ربا می کند نیز مجرم است.

صولت مرتضوی شهردار مشهد در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلویزیونی پیرامون حال و هوای مشهد مقدس در شب شهادت ثامن الائمه گفت: مردم، مسئولین و مدیریت شهری مشهد تمام امکانات را برای پذیرایی از زائران دهه آخر صفر و زائران امام رضا  آماده کرده اند لذا در حوزه های مختلف با همکاری مردم خدمات ارزنده ای تقدیم زائران امام رضا علیه السلام شده است.

وی با بیان اینکه،  خدمات امسال غالبا مردم محور بوده است اظهار داشت: 70 هزار نفر از مردم مشهد در سامانه خدمت رسانی برای زائران ثبت نام کرده اند.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه، ایستگاه های صلواتی را مردم هدایت می کنند خاطرنشان کرد: 7 موکب در ورودی های شهر برای امر خدمت رسانی از سوی شهرداری ساماندهی شده  که روزانه بالغ بر صدها هزار نفر را پذیرایی می کنند.

مرتضوی با بیان اینکه، 6 هزار نفر از همکارانم در امر خدمات شهری به امر نظافت می پردازند ادامه داد:  مبادی ورودی مشهد مقدس ایستگاه های صلواتی احداث شده که به امر اطعام و اسکان زائران در بین مسیر اقدام کرده اند.

 وی با بیان اینکه، سازمان اتوبوس رانی اقدامات مناسبی را برای ایاب و ذهاب مسافران در نظر گرفته است اضافه کرد:  هزار و500 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران به موطنشان آماده شده است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه، پزشکان، پیرا پزشکان و پرستاران به امر درمان زائران می پردازند بیان کرد: تمام تمهیدات و امکانات لازم برای خدمت رسانی مناسب آماده است.

وی با بیان اینکه، سازمان آتش نشانی  مشهد بر تمام مراکز پخت و پز غذا ، سوله ها ، آشپزخانه ها  و مساجد نظارت دارد افزود: تا الان کمترین حوادث را در این شهر داشتیم که این موضوع از الطاف خداوند رحمان است.

خاتمی خوانساری در ادامه با اشاره به اینکه، کل اسلام اخلاق را به نمایش می گذارد گفت: در رساله ها اخلاق اسلامی به خوبی گفته شده است لذا واجبات را باید فرا گرفت و کسی که حلال و حرام را می داند باید احکام را رعایت کند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه، در امور دولتی نباید رابطه غلط به پای کار بیاید خاطرنشان کرد:  اموال دولت متعلق تمام ملت است و نباید کار خیانت در امانت کرد.

وی ادامه داد:  اگر کسی شایسته تر برای انجام کاری باشد نباید دریغ کرد و باید شخص شایسته وارد امور تصدی گری شود ، در غیر این صورت به خدا و رسول خدا خیانت کرده است.

این کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر پرهیز از منیت و تکبر گفت: افراد باید مسئول کار خود باشند و از استبداد و قهر در امور خود دوری ورزند.

خاتمی خوانساری با بیان اینکه، در کار دولتی باید اخلاق خداپسندانه داشت افزود: باید اخلاق مورد پسند امامان و ائمه معصومین را در پیش بگیریم و از سوی دیگر، باید در مدارس تعالیم دینی و اخلاقی به خوبی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار