یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تشکیل دولت نجات ملی از طریق پارلمان یمن که یک نهاد معتبر سیاسی است مورد تایید واقع شده است.

تشکیل دولت نجات ملی در یمن اعتراض به ناکارآمدی مذاکرات صلح است
هادی محمدی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تشکیل دولت نجات ملی در یمن گفت:  تشکیل دولت نجات ملی پایه های قانونی دارد و بر اساس درخواست شورای سیاسی بوده است و به تصویب پارلمان یمن یعنی تنها نهاد قانونی که هیچ کس در آن تردید ندارد و از همه طیف ها و احزاب یمن در آن حضور دارند، رسیده است. ترکیب این دولت براساس مشخصات ملی صورت گرفته و از همه طیف‌ها، احزاب و کسانی که مخالف تجاوز به یمن هستند در آن حضور دارند.

وی افزود: دلیل شکل گیری دولت نجات ملی، ناامیدی  انصارالله و کنگره ملی و گروههای مخالف تجاوز از عملکرد سازمان ملل و گروههای صلح برای حل بحران جنگ یمن است؛ هدف همه نشست ها از جمله ژنو و کویت این بود که طرف های مقابل می خواستند اهداف جنگ را به یمنی ها تحمیل کنند و چون این مذاکرات نتوانست نقش مثبتی در حل بحران یمن بازی کند بنابراین آنها برای پاسخ به نیاز های فوری مردم دست به تشکیل دولت نجات زدند.

محمدی اظهار داشت:  عربستان یک بازیگر مداخله گر و کشوری است که مطالبات اشغالگرانه در یمن دارد و به دنبال ایجاد یک حکومت دست نشانده در این کشور است، بر همین اساس سعودی ها به هیچ وجه سعی نمی‌کنند وجاهت این دولت را به رسمیت بشناسند و تلاش دارند در این روند کارشکنی کنند، همچنین منصور هادی هم که یک چهره منفور و طرد شده در یمن است سعی می‌کند برای حفظ موقعیت خودش با وجود عدم وجاهت قانونی، دست به کار شکنی بزند.

بر اساس گزارش العالم شورای عالی سیاسی یمن در نشست فوق‌العاده خود در صنعا، ساختار کابینه دولت "نجات ملی" یمن را تصویب کرد.شرکت کنندگان در این نشست، ماموریت این کابینه را سامان دادن به اوضاع داخلی و مقابله با هجوم اقتصادی، نظامی و سیاسی با توجه به اوضاع دشوار یمن دانستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار