مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت:در دهه مبارک فجر تصفیه‌خانه فاضلاب بناب به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایمانلو گفت: عملیات اجرایی و تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بناب با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد ریال با جدیت در حال انجام است و در دهه مبارک فجر امسال با حضور مقامات و مسؤولان کشوری و استانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص تصفیه خانه فاضلاب شهربناب گفت: تصفیه خانه فاضلاب بناب در دو مدول اجرایی طراحی شده که ظرفیت نهایی این تصفیه خانه برای سال مقصد 1410 حدود 43 هزار و 200 متر مکعب در شبانه روز برای جمعیت یک میلیون و 700 هزار نفر خواهد بود.

ایمانلو ادامه داد: فرآیند تصفیه در این تصفیه خانه از نوع یو – اس – بی – اف (USBF) است طرفیت مدول اول تصفیه خانه که در حال حاضر احداث گردیده 21 هزار و 600 متر مکعب در شبانه روز برای جمعیت 85 هزار نفر می‌باشد و دارای بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی در خصوص مشکلات اجرای شبکه فاضلاب شهر بناب گفت: علی‌رغم وجود مشکلات اجرایی به دلیل مسطح بودن شهر و وجود کانال‌های سنتی غیر اصولی و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و محدودیت‌های منابع مالی نسبت به مطالعه و ایجاد تاسیسات شبکه فاضلاب اقدام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اضافه کرد: طبق مطالعات انجام شده شبکه جمع آوری فاضلاب به 7 زون تقسیم شده و از 180 کیلومتر مطالعات لوله گذاری حدود 190 کیلومتر اجرا شده که پوشش بیش از 100 در صدی شبکه فاضلاب را دارد.

وی افزود: شهر بناب به علت مسطح بوده و عدم وجود شیب عمومی شهر و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی تنها شهر استان است که برای انتقال فاضلاب به تصفیه خانه نیاز به 11 ایستگاه پمپاژ بود که بطور صد در صد تکمیل و راه‌اندازی و در مدار بهره‌برداری  قرار گرفته که به همین علت هزینه تمام شده نسبت به سایر نقاط استان بالا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: در طول سال 94 بیش از 24 هزار و 350 متر و در سال‌جاری نیز در حدود 6 هزار و 800 متر لوله گذاری فاضلاب در اقطار 200 تا 1200 میلیمتردر سطح شهر و بر اساس اولویت های اجرایی انجام شده است.

ایمانلو در خصوص هزینه اجرای شبکه و تصفیه خانه فاضلاب بناب گفت: کل هزینه‌های اجرای تصفیه خانه فاضلاب بناب 200 میلیارد ریال بوده و برای ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب تاکنون بیش از 250 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر طرح فاضلاب شهر بناب با وجود تقریبا 100 در صدی پوشش شبکه فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب نیز با جدیت در حال پیگیری است و بزودی با حضور مقامات کشوری و مسئولین استانی  به بهره برداری خواهد رسید.

تصفیه خانه فاضلاب شهر بناب واقع در شمالغربی و در ساحل چپ رودخانه گپی چای در فاصله 5 کیلومتری محدوده توسعه شهر واقع شده است و مساحت زمین آن در حدود 4 هکتار است.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.