رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان از ثبت 11 موقوفه جدید به ارزش حدود 350 میلیون تومان در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام مهدی طاهری رییس اداره اوقاف شهرستان گلپایگان در نشست خبری با اصحاب رسانه که  امروز به مناسبت آغاز هفته اوقاف برگزار گردید اظهار داشت: هفته اوقاف از 27صفریک روز قبل از وفات حضرت محمد (ص)شروع می شود و یک هفته به نام هفته وقف نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه۳۸ امامزاده در شهرستان وجود دارد افزود: کل موقوفات شهرستان گلپایگان ۸۷۵ مورد می باشد که این تعداد موقوفه شامل مساجد و حسینیه ها نیز می باشد.

طاهری با عنوان اینکه وقف هاشامل ۲ دسته متصرفی و غیرمتصرفی بوده و تحت نظارت اداره اوقاف می باشد ادامه داد: ۸۰۴مورد از موقوفات شهرستان بصورت متصرفی و تحت نظارت و تولیت مستقیم اداره اوقاف قرار دارند و ۷۱موقوفه نیز به صورت غیر متصرفی می باشد .
وی یکی از مهمترین وظایف اوقاف را اخذ اسناد مالکیت دانست و گفت: عرصه موقوفات شهرستان ۱۰میلیون و۴۷۱هزارو ۵۷۹ مترمربع می باشد که از ابتدا تا کنون اسناد ۷۵۶عدد از موقوفات به مساحت ۲میلیون و۱۱۸هزار و۱۷۶مترمربع توسط اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان اخذ گردیده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ ، تعداد ۵۶سند از موقوفات شهرستان اخذ گردیده که مساحت این زمین ها ۲۶۶هزار و ۹۴۰مترمربع می باشد.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه گلپایگان تعداد وقف های جدید امسال را ۱۱ مورد عنوان نمود و افزود: ۳ مورد از این تعداد از موقوفات توسط بانوان شهرستان وقف گردید.

وی نیات موقوفات را در راستای برگزاری مراسم روضه خوانی، ترویج قران، ترویج فرهنگ غدیر، امربه معروف و نهی ازمنکر و تشویق جوانان جهت حضور در کلاس های قرآنی عنوان کرد.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه گلپایگان با بیان اینکه ارزش کلی این موقوفات در سال جاری به ارزش ۳۵۰میلیون تومان می باشد گفت: در آمد موقوفات در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه بیان داشت از جمله موقوفات شهرستان که دارای سند وقف نیز می باشند می توان به ۲دانگ از شهر گوگد،۳ دانگ از روستایی وانشان ،۲دانگ از روستایی ویست و ۲ دانگ از روستایی کنجدجان اشاره نمود که سند این وقف نامه مربوط به ۳۰۸سال پیش و از قدیمی ترین موقوفات شهرستان می باشند وبر اساس این موقوفه نامه که اصل این سند موجود می باشد می بایست اطلاع رسانی صورت گیرد تا مردم نسبت این امر مطلع گردند .

حجت‌الاسلام طاهری با تاکید بر سنت حسنه وقف گفت: در شهرستان گلپایگان باید فرهنگ و قف در زمینه های مباحث قرآنی ،علم آموزی و کمک به طلاب،امور مساجد ،بیماریهای خاص و صعب العلاج و زمینه های فرهنگی تقویت شود .

ریس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در خاتمه تصریح کرد:اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در تمام ساعات اداری هم از طریق حضوری و هم بوسیله تلفن و با شماره ۵۷۴۸۲۵۰۰ خدمات مشاوره وقف را انجام می دهد .



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.