معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: یک روز در میان در سطح شهرستان اصفهان برای موتورسیکلت‌ها یک تلفات انسانی داریم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی اظهار کرد: در بحث موتورسیکلت‌ها نیاز به یک اراده اساسی در مجموعه حاکمیتی کشور داریم؛ این موضوع چالشی است که نیاز به بازخوانی جدی هم در بحث قوانین و هم در بحث سیاست‌ها دارد.

وی همراهی تمام ارگان‌های مربوط به موتورسیکلت‌ها را امری جدی در تحقق کاهش سوانح رانندگی با موتورسیکلت دانست و اضافه کرد: چه در بحث تصادفات چه ناامنی‌ها و ناهنجاری‌هایی که در شهر اتفاق می‌افتد همیشه پای یک موتورسیکلت در میان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره میزان تصادفات شهری که موتورسیکلت‌ها در آن دخیل هستند گفت: متأسفانه یک روز در میان در سطح شهرستان اصفهان یک موتورسیکلت تلفات انسانی داریم که در بیش از 80 درصد موارد خود راننده مقصر شناخته می‌شود.

وی از سهم 85 درصدی کلاه ایمنی در فوت رانندگان موتورسیکلت گفت و تصریح کرد: در اکثر موارد علت فوت موتورسیکلت سواران عدم استفاده از کلاه ایمنی و ضربه به سر است.

صلواتی در ادامه افزود: ما معتقد هستیم که اصلاً نیازی به وجود موتورسیکلت‌هایی با سرعت بالا و آلودگی صوتی در شهرها نیست که بخواهیم سوانحی را نیز برای آن‌ها شاهد شویم.

وی حرکت به سمت تولید موتورسیکلت با سرعت محدود و برقی را در راستای کاهش استفاده از آن و در نتیجه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش آلایندگی‌ها و سوانح رانندگی بیان کرد و افزود: باید در این مسیر به سمتی برویم که موتورسیکلت از چرخه تأمین اقتصادی جامعه و خانواده حذف شود و صرفاً به عنوان یک وسیله حمل و نقل شخصی قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها در شهر گفت: طرح‌های مختلف فرهنگی را در دستور قرار دادیم و از ماه آینده نیز محدودیت‌هایی را ترافیکی را در طرح بازآفرینی محدوده تاریخی شهر دنبال می‌کنیم.

وی جدیت در پیگیری استفاده از کلاه ایمنی برای رانندگان موتورسیکلت را از موضوعات مطرح بین پلیس راهور و این معاونت دانست و اضافه کرد: خوشبختانه با اقداماتی که در این راستا از سوی پلیس راهور انجام گرفت توانستیم میزان زیادی از سوانح موتورسیکلت را کاهش دهیم.

صلواتی با بیان اینکه موضوع موتورسیکلت‌ها باید به عنوان یک مطالبه شهری مطرح شود تصریح کرد: با اقداماتی که در زمینه حل معضلات استفاده از موتورسیکلت انجام دادیم قرار شد تا امکان ارائه تسهیلات 80 درصدی هزینه موتورسیکلت و دوچرخه برقی را به صورت قرض‌الحسنه برای شهروندان تأمین کنیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار