معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان از حضور وزیر کشور واطلاعات در مراسم تشیع شهدای حادثه تروریستی حله خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،علی حسین حسین‌زاده   معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان گفت: 20 شهید جنایت تروریستی حله عراق فردا در اهواز تشییع می‌شوند اما، احتمال افزایش تعداد شهدای شناسایی شده و انتقال آنها به اهواز تا فردا وجود دارد.

وی ضمن تسلیت به مردم شهید پرور خوزستان و خانواده بازماندگان اظهار کرد: پس از وقوع انفجار در روز پنج شنبه روز جمعه پس از جمع آوری اطلاعات اولیه شورای تامین استان تشکیل جلسه داد و در آن جلسه بر تشکیل ستادی به منظور پیگیری مسائل شهدای حله تصمیم گیری شد.

حسین زاده تصریح کرد: نخستین اقدام ستاد پیگیری وضعیت شهدای حله دستیابی به اسامی شهدا از طریق وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت استان و نیروی انتظامی است.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به کامل نبودن اطلاعات اولیه در خصوص شهدای حله گفت: فرمانداری اهواز شماره تماسی را از طریق زیر نویس کردن در صدا سیما اعلام کرد تا از این طریق خانواده‌هایی که ارتباط بستگانشان با آن‌ها از روز پنج شنبه قطع شده را در اختیار فرمانداری بگذارند.

حسین‌زاده افزود: بر این اساس اطلاعات جمع آوری شده و تحقیقات میدانی با داده‌ها مورد تطبیق و پالایش شد و مقرر شد برای آزمایش DNA به پزشکی قانونی تحویل داده شود.

وی ادامه داد: روز شنبه همین هفته کسانی که از طرف فرمانداری معرفی و اطلاعات لازم را ارائه دادند با مراجعه به پزشکی قانونی آزمایش DNA از آن‌ها گرفته شد.

حسین‌زاده گفت: آزمایشات DNA تا ساعت 11 روز شنبه به پایان رسید و ساعت 12 با پرواز به تهران ارسال و بامداد یکشنبه تحویل پزشکی قانونی کشور شد.

وی تشریح کرد: روز یکشنبه نمونه‌های ارسالی به پزشکی قانونی کشور با اجساد تطبیق داد شد و روز دوشنبه تعدادی از افرادی که از طریق تطبیق نمونه شناسایی شدند اسامی آن‌ها از طریق زیرنویس صداوسیما اعلام شد.

حسین‌زاده با بیان اینکه طبق برآورد اولیه تعداد شهدا بین 25تا 30 نفر است متذکر شد: با پیگیری‌ها و گزارشات صورت گرفته این تعداد ساعت به ساعت افزایش پیدا کرد و تاکنون تعداد شهدا به 50تا60 نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: بر اساس آمار و اسامی جمع آوری شده اکثر شهدا خانم هستند که بیوگرافی‌های آن‌ها نشان می‌دهد اغلب قاری قرآن، معلم و حافظ قرآن هستند.

حسین‌زاده با بیان اینکه حدود 80 اسم یا تماس از جانب بستگان جنایت تروریستی حله عراق پیرامون شهدا و 62 نفر در پزشکی قانونی آزمایش DNA دادند گفت: بر اساس پالایش اطلاعات و آماری که از وزارت امور خارجه به دست آوردیم بسیاری از اجساد متلاشی شده است و کار شناسایی را سخت کرده است.

وی با اشاره به شهید خطاب دادن شهدای حله از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ریاست محترم جمهوری با ارسال نامه‌ای به بنیاد شهید دستور داد تا جانباختگان جنایت تروریستی حله را شهید حساب کنند.

حسین‌زاده یادآور شد: برای تکریم و گرامیداشت این عزیزان دیروز دوشنبه جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار خوزستان، اعضای شورای تامین و ستاد پیگیری وضعیت شهدای حله تشکیل شد و مقرر شد مراسم تشییع شهدای حله فردا هم زمان با شهادت امام رضا (ع) برگزار شود.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه شهدایی که تشییع می‌شوند کسانی هستند که هویت آن‌ها محرز شده است گفت: مراسم تشییع با حضور وزیر کشور و وزیر اطلاعات به نمایندگی از هیات دولت، مسؤولان استانی و اقشار مردم انجام می‌شود.

حسین‌زاده بیان کرد: با هماهنگی شهرداری اهواز قطعه‌ای در محل آرامستان‌های اهواز به شهدای حله اختصاص داده شد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه فردا 20 شهید تشییع خواهند شد بیان کرد: انتظار می‌رود تا پایان امشب یا فردا صبح شهدای دیگری از تهران به استان منتقل شوند و تعداد شهدایی که تشیع می‌شوند افزایش یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.