رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دست واسطه ها و دلالان افزایش دهنده بی رویه قیمت میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان کوتاه می شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج بدون اشاره به میزان، اظهار داشت: سعی بر این است که با خرید و ذخیره سازی مناسب میوه شب عید در استان به کنترل قیمت آن کمک شود.

وی گفت: تنظیم بازار میوه شب عید به منظور تعدیل و کنترل قیمت آن و تامین رفاه حال مردم برای خرید بهتر آن به زودی انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: زیرساخت های لازم برای تنظیم بازار شب عید سال 1396 در استان و ساماندهی مناسب قیمت ها در آن فراهم است و در این راستا نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

گوهرگانی بیان کرد: در دستور کار قرار گرفتن قیمت گذاری جدید گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد در نشست های ستاد تنظیم بازار این استان بر اساس تغییر فصل امری طبیعی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هرگونه افزایش مجدد قیمت گوشت قرمز در این استان امکان پذیر نیست زیرا در 6 ماه نخست سال جاری چنین امری 2 بار در استان انجام شده است.

ابراهیم کشاورز اظهار داشت: کمبود عرضه دام بهانه مناسبی برای افزایش قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد نخواهد بود.

وی بدون اشاره به آمار، افزود: دام سبک و سنگین به تعداد کافی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و نباید برای افزایش درآمد قصاب ها مردم استان متضرر شوند.

کشاورز بیان کرد: چنانچه قصاب های کهگیلویه و بویراحمد اکنون که فصل پاییز است درآمد زیادی ندارند اما در عوض در فصل تابستان چند برابر درآمد خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه باید به فکر معیشت مردم کهگیلویه و بویراحمد بود، عنوان کرد: نباید برای جبران کمبود درآمد قصاب های استان در برخی فصول سال، فشار به مردم وارد شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هرگونه افزایش قیمت گوشت قرمز در این استان مستلزم بررسی کارشناسی هر چه بیشتر است.

حسین سهمگین اظهار داشت: باید جزئیات امر توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بررسی شده و دلایل و مستندات لازم نیز ارائه شود.

وی بدون ارائه آمار، افزود: گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار استان عرضه می‌شود.

سهمگین بیان کرد: نرخ‌های مصوب ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد برای تمامی کالاها و خدمات از جمله گوشت قرمز باید به طور کامل رعایت شود و در صورت مشاهده تخلف نیز برخورد جدی خواهد شد.

وی عنوان کرد: گوشت قرمز از جمله کالاهای اساسی در سبد مصرفی خانوارها بوده و هرگونه افزایش قیمت آن مشکلاتی را در معیشت مردم ایجاد می‌کند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.