گزارش منتشرشده از سوی مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا نشان می‌دهد نوجوانان این کشور به طور متوسط هر سال به اندازه یک وان حمام نوشیدنی‌های شیرین و پرشکر مصرف می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پژوهش‌های تازه حاکی از آن است که کودکان و نوجوانان ین ۱۱ تا ۱۸ سال بریتانیایی سه برابر بیش از حد مجاز و توصیه شده مواد قندی مصرف می‌کنند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که افزایش مصرف نوشیدنی‌های شیرین منجر به افزایش وزن و شاخص توده بدنی (BMI) می‌شود. در حالی که تحقیق اخیر مشخص کرده نوشیدنی‌های شیرین به منبع صلی قند اضافه در نوجوانان تبدیل شده و ۳۰ درصد از مصرف کل مواد غذایی آنها را تشکیل می‌دهد.
محققان همچنین گفته‌اند این افزایش مصرف باید با اعمال مالیات به حداقل برسد.

«آلیسون کاکس»، مدیر مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا در همین زمینه اظهار کرد: «گزارش تکان‌دهنده‌ای است که جوانان ظرف یک سال معادل یک وان حمام فقط نوشیدنی‌های شیرین مصرف می‌کنند. باید فورا چنین رویکردی را متوقف ساخت. البته در این راه، وضع مالیات بر مواد قندی نقش مهمی در کمک به ممانعت از چنین رفتاری ایفا می‌کند».

در این تحقیق اشاره شده است که اعمال ۲۰ درصد مالیات بر نوشابه‌های شیرین‌شده با مواد قندی می‌تواند از چاق شدن ۳/۷ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۵ جلوگیری کند.

مالیات بر مواد غذایی می‌تواند هم سبب دستیابی به کاهش مصرف قند اضافی شود و هم تولیدکنندگان را به کاهش سطح قند یا چربی در محصولات تولیدی خود تشویق کند. علاوه بر این، محققان توصیه کرده‌اند که دولت باید تبلیغ مواد غذایی فاقد ارزش تغذیه‌ای را تا ساعت ۹ شب در تلویزیون ممنوع کند.

منبع:سلامت نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار