سازمان ملل متحد اعلام کرد این نهاد کمک های ضروری در اختیار آوارگان سوری و عراقی قرار داده است­ تا فصل زمستان را با مشکلات کمتری سپری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا ، ­یک مسئول کمیساریای عالی آوارگان وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد این نهاد کمک های ضروری در اختیار آوارگان سوری و عراقی قرار داده است­ تا فصل زمستان را با مشکلات کمتری سپری کنند.

متیو سالتمارش سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان با اعلام این خبر تصریح کرد ارزش طرح امدادرسانی کمیساریای عالی به آوارگان برای مقابله با سرمای هوا در زمستان امسال به سیصد و پنجاه و پنج میلیون دلار می رسد.

کمک های کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد به آوارگان عراقی و سوری شامل چند بخش است. برای این که آوارگان عراقی و سوری بتوانند زمستان را راحت تر سپری کنند­کمیساریای عالی پوشاک گرم، پتو، سوخت­،‌تجهیزات و وسایل گرمایشی در اختیار آنها ­قرار خواهد داد و حتی­ در صورت نیاز به برخی از آوارگان­ کمکهای نقدی خواهد کرد.

متیو سالتمارش افزود: نزدیک به پانزده میلیون شهروند آواره عراقی و سوری که از شهرها و روستاهای خود فرار کرده و با کمترین امکانات زندگی می کنند ­با یک فصل سرد و سخت روبرو هستند. 

طبق پیش بینی های سازمان ملل متحد، بیم آن می رود که جنگ در موصل نزدیک به یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه را وادار کند برای حفظ جان خود و خانواده شان به مناطق دیگر فرار کنند و از این تعداد نزدیک به 700 هزار نفر به پذیرش و حمایت نهادهای بین المللی نیاز داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار