مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: این اداره کل در استان اصفهان 14 هزار و 700 موقوفه را به ثبت رسانده که از قبل این موقوفات 44 هزار رقبه وجود دارد که 23 هزار رقبه دارای درآمد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی  امروز در جمع عزاداران مراسم 28 صفر در امامزاده آقا علی عباس (ع) اظهار کرد: وقف، سنت حسنه‌ای است که از طریق آن می‌توان بخش قابل‌توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و افراد نیکوکار را که تمکن مالی دارند، داوطلبانه در جهت رفع آن‌ها به کار بست.

وی افزود: اداره کل اوقاف استان اصفهان هم‌اکنون 14 هزار و 700 موقوفه را به ثبت رسانده که از قبل این موقوفات 44 هزار رقبه وجود دارد که 23 هزار رقبه دارای درآمد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بابیان اینکه باید مردم را تشویق کنیم که حتماً در بحث وقف هرچه وسعشان می‌رسد سهیم باشند، تصریح کرد: در بحث نیات واقفان مباحثی همچون رسیدگی به ایتام، بی‌سرپرستان، امور قرآنی و روضه‌خوانی وجود دارد که در بحث اجرای نیت روضه‌خوانی موفق شدیم 6 موکب در کربلا و مرز مهران و چزابه زده و روزانه حدود 10 هزار غذا به زائران اربعین حسینی پذیرایی کنیم.

صادقی سفر 14 شهریور مقام معظم رهبری به امامزاده آقا علی عباس را بسیار پراهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: بی‌شک حضور حضرت آقا در بادرود و امامزاده آقا علی عباس وظایف ما را دوچندان می‌کند و امیدواریم با مشارکت خیرین شاهد رشد و توسعه همه‌جانبه امامزاده باشیم.

وی بیان کرد: با وجود یک هیأت‌امنای قوی در آستان امامزاده آقا علی عباس کارهای خوبی انجام‌شده که ساخت 50 سوئیت و 300 چشمه دستشویی ازجمله اقدامات انجام‌شده است، البته این آستان 300 زائرسرا دارد که به علت قدمت بالای ساخت این زائرسراها در بافت فرسوده قرار دارد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.