دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر رضای الهی گفت: جنگ و خونریزی که در جهان وجود دارد ناشی از دوری بشریت از تعالیم انبیا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها و اعضای انجمن صلح روسیه اظهار داشت: جنگ و خونریزی که در جهان وجود دارد ناشی از دوری  بشریت از تعالیم انبیا است.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره انبیا و مومنین گفت: خداوند در این سوره ها می‌فرماید شما امت واحده‌ای هستید که منظور همه پیامبران و قوم‌های آنها در طول تاریخ است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: این موضوع که خداوند در قرآن می‌فرماید ما به همه انبیا اولوالعزم که بزرگ‌ترین انبیای تاریخ  بشریت هستند مأموریت داده‌ایم، مأموریت این است که دین خدا را اقامه کنید و در آن تفرقه نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: آمادگی داریم با نهادهای بین‌المللی در عرصه تبیین تعالیم مشترک انبیا و دعوت بشر به پایبندی به این تعالیم مشترک همکاری کنیم که برای رسیدن به این هدف باید یک‌ نهاد بین‌المللی تأسیس شود تا ابتدا به تبیین تعالیم مشترک ادیان بپردازد و سپس به‌سوی عمل به این تعالیم دعوت کند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر رضای الهی عنوان کرد: اگر انسان به  دستورات الهی‌ که در همه ادیان مورد تأکید قرار گرفته عمل کند هم عدل در جامعه بشری حاکم می‌شود و هم جامعه بشری یک دست خواهد شد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: باید یک کتاب دستوری تهیه کنیم که در آن دستورات الهی که بین ادیان مشترک است را جمع کرده و دستورالعمل همه ادیان قرار دهیم و اگر چنین اتفاقی روی دهد، جنگ و تفرقه از جامعه بشری دور خواهد شد و هم بشر پیشرفت کرده و صلح در همه‌ جا حاکم خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قم ، سخنرانی ، دبیر ، مجمع جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار