استاندار از سفر یک هیات چینی به قزوین در اواخر ماه جاری خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛فریدون همتی در نشست شورای هماهنگی روابط خارجی استان گفت : این هیات  در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کالا فعال است .

سفر هیات چینی به قزوین در آینده نزدیک

وی افزود : در این سفر ابتدا باید مزایای انتخاب ایران به عنوان مسیر حمل بار و ترانزیت کالاهای چین به اروپا و سپس ظرفیت های قزوین برای ایجاد بارانداز مورد نظر این هیات خارجی طرح  و به خوبی تبیین شود.

استاندار همچنین بر پیگیری لازم برای اجرای خط آهن قزوین- قم تاکید کرد و گفت: باید هرچه زودتر پیگیر انجام این طرح مهم باشیم چرا که اگر قرار باشد قزوین به عنوان یک بارانداز ریلی مطرح باشد، باید ظرفیت ریلی خود را گسترش دهد و به یک چهارراه ریلی تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در استان افزود: وزیر راه و شهرسازی موافق احداث خط آهن قزوین- قم است، بنابراین باید در نهایی کردن وضعیت این طرح و آغاز عملیات اجرایی آن تلاش کرد .

همتی از قزوین به عنوان یکی از چهار یا پنج نقطه ایده آل کشور برای جذب سرمایه های خارجی یاد کرد و  گفت: اگر هر مانع و یا مشکلی در زمینه فعالیت های مرتبط با حوزه سرمایه گذاری وجود داشته باشد و گزارش آن به دستم برسد، به طور شخصی تا حصول نتیجه و حل مشکل آنرا پیگیری می کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.