اصفهان؛

بازخوانی و بازنویسی بیش از 500 سند وقفی در آران و بیدگل

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل گفت: با تلاش کارشناسان اداره اوقاف بیش از 500 سند وقفی بازخوانی و بازنویسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار کرد: شهرستان آران و بیدگل در حال حاضر 934 موقوفه، 2780 رقبه موقوفه و 42 بقعه متبرکه دارد که موقوفات آن با نیات مختلف به خصوص عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اجرای نیت شده است.

وی افزود: پس از ایجاد سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه توسط سازمان اوقاف در کل کشور موضوع بازخوانی اسناد وقفی و ثبت بازنویسی آن به طور جدی پیگیری شد و تاکنون بیش از 500 سند وقفی توسط کارشناس فرهنگی اجتماعی این اداره، مطالعه و بازخوانی شده و در سامانه مذکور ثبت شده است.

حجت‌الاسلام روان  در ادامه خاطرنشان کرد: متن وقف نامه و نگارش آن خود دلیلی بر قداست و اهمیت وقف در سرای باقی است چنانکه واقف در نگارش ابتدا و انتهای وقفنامه با استناد به آیات و روایات، وقف را ذخیره ای برای آخرت خود می داند و در نهایت دقت جهت حفظ و حراست از موقوفه را برای دیگران گوشزد می کند.

وی تصریح کرد: در سال جاری 1442 وقف جدید در کشوربه وقع پیوسته که سهم شهرستان آران و بیدگل 5 موقوفه است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل، در پایان از مستاجرین موقوفات خواست در ادای حق موقوفه کوتاهی نکنند و از آنجا که استفاده از موقوفه دین شرعی برایشان دارد در حفظ و حراست آن کوشا باشند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار