مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی از بکارگیری سالانه ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات در عملیات کشت و زرع اراضی کشاورزی در شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدنورالدین شارعی افزود: بالغ بر ۶۰۰ دستگاه ماشین کاشت، عملیات کاشت بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی را برعهده دارند که تنظیمات دقیق و اصولی این ماشین ها علاوه بر صرفه جویی قابل توجه در میزان بذر کشت شده، باعث تناسب تراکم بوته ها و در نهایت عملکرد حداکثری در پایان فصل برداشت را نیز در پی خواهد داشت.

وی گفت: امسال با تخصیص 3 دستگاه ریزکشت کلزاکار به این مدیریت بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت کلزا رفته است که از وضعیت رشد فوق العاده مناسبی برخوردارند.

وی گفت: همه ساله با آغاز عملیات کشت بازدید فنی از دستگاه ها و ماشین آلات در شهرستان گرمی آغاز می شود و بدین ترتیب با هماهنگی و توصیه مسئولان مراکز جهاد کشاورزی به کشاورزان بویژه تراکتورداران حرفه ای به منظور تنظیمات دقیق دستگاه های کاشت و بهره گیری از تجارب و دانش کارشناسان به این مراکز مراجعه می کنند تا نحوه استفاده اصولی همراه با توصیه های فنی به کشاورزان آموزش داده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.