قم؛

برگزاری مراسم ترحیم آیت‌الله العظمی موسوی‌اردبیلی از سوی مقام معظم رهبری

مراسم ترحیم مرحوم آیت‌الله العظمی موسوی‌اردبیلی از سوی مقام معظم رهبری با حضور جمعی از مراجع تقلید، علمای برجسته و مسئولان ملی و استانی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ در این مراسم حضرات آیات عظام خراسانی، مکارم‌شیرازی، شبیری‌زنجانی،  جوادی‌آملی، نوری‌همدانی،  سبحانی و  علوی‌گرگانی از مراجع عظام تقلید حضور داشتند.

 همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، و حضرات آیات یزدی، رئیس جامعه مدرسین، هاشمی شاهرودی، ابراهیم امینی، مصباح‌یزدی، مقتدایی، اعرافی، عالمی، شهرستانی و اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین نیز در این مراسم حضور داشتند.

  از بین مسئولان ملی نیز شخصیت‌هایی همچون دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، و حسین فریدون، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری، با حضور در این مراسم یاد آیت‌الله العظمی موسوی‌اردبیلی را گرامی داشتند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد، یکی از استادان حوزه علمیه قم، در این مراسم از آیت‌الله العظمی موسوی‌اردبیلی به عنوان یکی از عالمان بزرگ دین یاد کرد که نفس خود را برای رسیدن به جایگاه‌های والای معنوی آماده کرد و در اواخر عمر خود با افراد مختلف برخوردهای بانشاط و متفاوت داشت.

 وی رعایت انصاف، حساسیت زیاد نسبت به مصیبت‌های ائمه‌اطهار(ع) و توانایی بالا در درک مفاهیم مختلف را از ویژگی‌های ایشان برشمرد و تأکید کرد: حضرت آیت‌الله العظمی موسوی‌اردبیلی حتی در اواخر عمر خودشان با وجود بیماری، کرسی درس حوزه علمیه را رها نکردند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار