فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری باندی خبر داد که اعضای آن در پوشش بازار یابی و خرید کالا، ۶۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛سردار مهدی محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: این افراد با تشکیل یک دفتر کار جعلی در شهر صنعتی البرز قزوین اینترنتی، تلفنی و حضوری اقدام به خرید کالا، بازار یابی و کلاهبرداری می کردند.

فرمانده انتظامی استان افزود: در تحقیق از شکات پرونده مشخص شد اغلب مالباختگان غیر بومی و ساکن استان های البرز، تهران، چهار محال و بختیاری ، تبریز، اصفهان و قزوین هستند.

سردار محمودی اضافه کرد: کارآگاهان شهرستان البرز با  اقدامات اطلاعاتی و فنی پیچیده و با مشخص شدن محل سکونت کلاهبرداران، متهم اصلی پرونده را به نام «جواد – ح» که در تهران با همدستی فردی به نام «داود– ه» از ابتدای سال ۹۵  اموالی چون  شمش، چدن، آلومینیوم، شیرآلات، پکیچ، رادیاتور، کاشی و سرامیک را از شکات  خریدار می کردند ،  شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: این متهمان از تیر ماه امسال متواری شده بودند،سردار محمودی به سابقه دار بودن متهم اصلی این پرونده هم اشاره کرد و گفت: پس از اعتراف متهمان به مشارکت افراد دیگری در این کلاهبرداری، پلیس در یک عملیات غافلگیرانه «محمد- س» خریدار اصلی اجناس شکات و دارای سابقه کیفری و نیز همدستش خانم «پ – ک» که اجناس خریدار شده را در یک انباری در استان البرز دپو می کرد، دستگیر و در بازرسی از انبار مقادیر زیادی از اموال شکات کشف کرد.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد:  تاکنون 28  مالبخته از این افراد شکایت کرده اند و متهمان پرونده در بازجویی های پلیسی به همدستی برادر محمد «متهم این پرونده و خریدار اصلی اجناس» و نیز همسر «جواد» «متهم اصلی این کلاهبرداری میلیاردی» اعتراف کردند.

سرداری محمودی گفت : این متهمان اموال شکات را در شهرستان نوشهر هم دپو کرده بودند که کارآگاهان پس از شناسایی مخفیگاه متهمان در استان البرز و غرب استان تهران، آنها را  در عملیات ضربتی دستگیر کردند.

سردار محمودی اضافه کرد: ماموران پلیس در بازرسی از انبار شهرستان نوشهر، اموالی نظیر شمش، چدن، آلومینیوم، شیرآلات، پکیچ، رادیاتور، کاشی و سرامیک، فرش دستباف، مواد غذایی، رب، برنج، دستمال کاغذی و زرشک را کشف و به استان قزوین منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین میزان کلاهبرداری این افراد را 60 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:  متهمان با تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضائی با صدور قرار لازم روانه زندان شدند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.