88 درصد رقیه های وقفی آذربایجان غربی منفعتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت : 88 درصد از 35 هزار رقبه وقفی در استان ، منفعتی و دارای درآمد است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت افزود : در حال حاضر 6 هزار و 102 موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد ، هزار و 819 موقوفه منفعتی و دارای درآمد و چهار هزار و 283 موقوفه ، انتفاعی و بدون درآمد است.

وی اضافه کرد : در این موقوفات 35 هزار و 70 رقبه ثبت شده که 30 هزار و 787 رقبه ، منفعتی و چهار هزار و 283 رقبه ، انتفاعی است.

وی اظهار داشت : مجموع اراضی موقوفات آذربایجان غربی بیش از 28 هزار هکتار برآورد شده است که چهار هزار هکتار از آن را عرصه وقفی تشکیل می دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد : هم اکنون 15 هزار و 600 رقبه مسکونی ، 10 هزار رقبه کشاورزی ، سه هزار و 800 رقبه تجاری و سه هزار و 800 رقبه تجاری در این استان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام جوانبخت گفت : بیش از 25 هزار و 600 رقبه در استان ، متصرفی و تحت میریت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی قرار دارند.

گفتنی است ؛ آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در حوزه وقف در کشور است به طوری که در پارسال رتبه نخست ثبت موقوفات جدید را در کشور به خود اختصاص داد.

از هفته وقف پارسال تا هفته وقف امسال بیش از 300 وقف جدید در استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.