فرقانی گفت: نویسندگان و روزنامه‌نگاران مایل به غرب وانمود می‌کنند یک نوع رقابت سیاسی و مذهبی بین ایران و عربستان در داخل افغانستان در جریان است.

طرح جدید رسانه‌‌های غربی برای ایجاد جنگ فرقه‌ای در افغانستان

محمدرضا فرقانی کاردار پیشین جمهوری اسلامی ایران در کابل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه برخی رسانه‌های ضد ایرانی در داخل افغانستان این روزها خط فکری را با هدف تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران شروع کرده‌اند، اظهار داشت: این رسانه‌ها وانمود می‌کنند یک نوع رقابت سیاسی و مذهبی بین ایران و عربستان در داخل افغانستان وجود دارد.

وی تاکید کرد: اینها قصد دارند به افکار عمومی افغانستان اینگونه القا کنند که تروریسم موجود در افغانستان در حال رقابت با گروه‌های طرفدار ایران است که این خط فکری سیاسی به احتمال زیاد از طرف عربستان و کشورهای غربی و آمریکا تغذیه می‌شود.

دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی ایران در کابل افزود: آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر نفوذ زیادی در رسانه‌های افغانستانی داشته‌ و توانسته‌اند تعداد زیادی از قلم به دستانی که در آمریکا و اروپا بودند را به این کشور اعزام و یا کسانی که در داخل افغانستان بوده‌اند را متمایل به خود کنند.

فرقانی با بیان اینکه این نویسندگان و روزنامه‌نگاران معاند هر روز به دنبال بهانه‌هایی هستند تا سیاست‌های موفقیت‌آمیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و منطقه را در افکار عمومی این کشور زیر سوال ببرند، تصریح کرد: این خط فکری سیاسی شکل گرفته کاملا انفعالی است، چرا که مردم افغانستان می‌دانند اعمال تروریستی گروه‌های تکفیری و افراطی همگی وابسته به عربستان است و از سوی حکام سعودی حمایت همه‌جانبه می‌شوند.

کاردار سابق ایران در کابل خاطرنشان کرد: بمب‌گذاری‌هایی که در طول دو ماه اخیر به ویژه در میان شیعه‌های افغانستان انجام شده، حاکی از آن است که تکفیری‌ها و طالبان با اشاره عربستان دست به این انفجارها و انتحارها می‌زنند. اما می‌خواهند اینگونه جلوه دهند که اینگونه اعمال تروریستی صحنه رقابت سیاسی مذهبی ایران و عربستان است.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.