رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با بیان اینکه سفیر عراق در 2 هفته آینده به استان سفر می کند گفت: این سفر زمینه ساز بهبود صادرات استان به آن کشور است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جبار کیانی پور گفت: هم اکنون برخی تولیدات این استان به‌ویژه محصولات کشاورزی از طریق سایر استان‌ها به کشور عراق صادر می‌شود و در سفر سفیر عراق به این استان، برای صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد به عراق رایزنی و هماهنگی لازم انجام خواهد.

در سال گذشته 941 تن کالای کهگیلویه و بویراحمد به ارزش چهار میلیون و 398 هزار و 984 دلار به خارج کشور صادر شد که بخشی از این میزان مربوط به صادرات سیمان و محصولات کشاورزی به عراق بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از سفر سفیر بلغارستان در اواخر آذر ماه جاری به یاسوج خبر داد گفت: این سفر با هدف جذب سرمایه گذاری بلغاری‌ها در توسعه صنایع کوچک انجام خواهد شد.

وی رفت و آمد هیات تجاری و اقتصادی کشورها را یکی از بسترهای جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و افزود: اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد در راستای تحقق این هدف و فراهم کردن بستر جذب سرمایه گذاری و رونق صادرات تلاش می‌کند.

زیرساخت‌های توسعه صادرات غیر نفتی کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است به گونه‌ای که 2 میلیون و 112 هزار و 839 دلار کالا در نیمه نخست سال جاری از این استان به خارج از کشور صادر شد که ارزش ریالی این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

کیانی پور افزود: نبود صنایع تبدیلی، نبود صنایع بسته بندی، بالا بودن سود بانکی، نبودن کانون‌های مشاور، شرکت‌های تخصصی صادرات، حمل و نقل آسان، فرودگاه‌های باربری و بوروکراسی پیچیده و فرسوده بانکی در کهگیلویه و بویراحمد باعث شده میزان صادرات غیرنفتی در این استان بسیار کمتر از قابلیت‌های آن باشد.

کهگیلویه و بویراحمد سالانه ظرفیت 800 هزار تن محصولات کشاورزی را دارد.

همجواری با بنادر جنوبی کشور از مهمترین مزایای جذب سرمایه گذاری، رونق تولید و صادرات کهگیلویه و بویراحمد است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.