سامانه یکپارچه سیب از مهم ترین طرحهای اجرایی حوزه بهداشت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در یازدید از مرکز معین بیماران روستایی مهاباد گفت: یکی از مهمترین طرح‌های اجرایی حوزه بهداشت در سالجاری سامانه یکپارچه سیب می باشد که با راه‌اندازی این سامانه در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های تحول نظام سلامت تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع ‌آوری خواهد شد .

وی اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه تمام اطلاعات ثبت شده از روش کاغذی و سنتی الکترونیکی می شوندو دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت و دقت بالاتر و زمان کوتاهتری انجام می شوند

دکتر رسول انتظار مهدی تصریح کرد: در راستای افزایش کیفیت آموزش‌ها و نظارت‌ها و ساخت مراکز سلامت جامعه مورد نیاز از مهمترین اولویت‌های حوزه بهداشت در سال 95 بود که احداث حدود 130 مرکز سلامت شهری در سطح استان و در سطح شهرستان مهاباد نیز 2 مرکز و 4 پایگاه سلامت در دستور کار قرار گرفت.

وی در بازدید از مرکز معین بیماران روستایی مهاباد اظهار داشت: یکی از اهداف راه اندازی مرکزمعین بیمه شدگان روستایی ساماندهی بیشتر نظام ارجاع ، ارائه خدمات سلامت برای روستائیانی که به هر علت به پزشک خانواده خود دسترسی ندارند می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت : این سامانه با هدف الکترونیکی کردن مراقبتهای سلامت وخدمات پزشک خانواده طراحی شده است.

وی افزود:در این سامانه کلیه مراکز و پایگاه های سلامت شهری و روستایی ، خانه های بهداشت و همچنین کارکنان شاغل در حوزه معاونت بهداشت تعریف شده اند و تمامی خدمات ارائه شده به صورت الکترونیکی در آن ثبت می شود .

شایان ذکر است یکی از اهداف مهم نظام سلامت، ارتقا سواد سلامت مردم جامعه می باشد که موضوع انتقال قانون سلامت از سوی پزشکان خانواده به گروه هدف یکی از این اهداف می باشدتا بیمار برای مراجعه به مراکز درمانی دغدغه فکری نداشته و یا دچار سردرگمی نشود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.