قائم مقام مرکز آموزش قوه قضائیه گفت: در برنامه پنجم توسعه 3 هزار و 633 نفر جذب دستگاه قضایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت السلام و المسلمین سید توحید عاملی قائم مقام مرکز آموزش قوه قضائیه در مراسم تحلیف دانش آموختگان قضایی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: امروز مراسم تحلیف تعداد 227 نفر از فارغ التحصیلان استان‌های کرمانشاه، تبریز، قم و تهران برگزار می‌شود که از این تعداد 96 نفر از طریق جذب عمومی، 89 نفر جذب اختصاصی و 42 نفر از دانشگاه علوم قضایی فارغ التحصیل شده‌اند.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه دولت با جذب 4 هزار نفر به دستگاه قضایی موافقت کرده بود که از سال 90 تا 94 تعداد 3 هزار و 633 نفر جذب دستگاه قضایی شده اند که این رقم 91 درصد برنامه پنجم را شامل می‌شود.

حجت السلام و المسلمین عاملی  گفت: البته طی این مدت یک هزار و 117 نفر به دلایل مختلف از دستگاه قضایی خارج شده اند.

قائم مقام مرکز آموزش  قوه قضائیه گفت: از تعداد 3 هزار و 633 نفر، 27 درصد از میان داوطلبان حوزه، 8/7 درصد بانوان، 37 درصد از طریق جذب اختصاصی و 16درصد فارغ التحصیل دانشگده علوم قضایی هستند.

وی افزود: نظام جذب و گزینش در دستگاه قضایی به دنبال شایسته گزینی است به همین دلیل در مرحله جذب مراحل مختلفی از جمله آزمون های کتبی و شفاهی وجود دارد که شاید در دیگر دستگاه ها فقط یکی از این مراحل گزینش انجام شود.

حجت السلام و المسلمین عاملی گفت: در سال 95 بخش سنجش استعداد علمی قضات هم به مراحل گزینش اضافه شده است که در مسیر شایسته گزینی کمک می کند.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی برای کارآموزان قضاوت پرونده ویژگی شخصیتی تهیه می شود که این کار می تواند مدل خوبی در فرآیند جذب باشد.

قائم مقام مرکز آموزش قوه قضائیه گفت: از ابتدای سال، ازریابی علمی 956 قاضی انجام شده و تا پایان سال 817 نفر دیگر در این فرآیند شرکت می کنند که تا پایان سال 95 وضعیت علمی تمام قضات مشخص می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار