پس از خروج از اتحادیه اروپا؛

بوریس جانسون: تعهدات انگلیس در افغانستان بدون تغییر می ماند

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد تعهدات کشورش در افغانستان بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بدون تغییر باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه انگلیس که در چارچوب سفری کاری اکنون در افغانستان بسر می برد امروز قول داد که تعهدات کشورش در افغانستان بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بدون تغییر باقی خواهد ماند و این تعهدات، طولانی مدت خواهد بود.

جانسون که برای نخستین بار است به افغانستان سفر می کند و از پاکستان وارد کابل شده، در گفتگو با روزنامه ‌نگاران گفت: درخصوص اینکه تعهدات انگلیس در افغانستان پابرجا خواهد بود، به رهبران افغانستان اطمینان خاطر داده است.

وی افزود: پیامی که من در این سفر به اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت این کشور دادم این بود که ما در بلند مدت در افغانستان حضور خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه انگلیس خاطر نشان کرد کشورش به آموزش نیروهای نظامی و ارتش افغانستان ادامه خواهد داد و از نظر اجتماعی نیز در نظر دارد کمک های خود به نظام آموزشی افغانستان را بیشتر کند.

بوریس جانسون تاکید کرد تعهد انگلیسی ها در افغانستان از خیلی وقت پیش وجود داشته است و برای مدت طولانی دیگری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد ما در نظر داریم در همین حد و حتی بیشتر از گذشته در افغانستان باقی بمانیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار